חברת מועצת העיר ענבל פלאח יעקב וצוות של מתנדבים עוסקים בימים אלה בקידום פרויקט "מחשב לכל משפחה". הצוות דואג לאיסוף מחשבים מכל הארץ ולאחר מכן, מומחי המחשבים של "מגה בית" בניהולו של אסף לוי, דואגים לסידור ודיגום המחשבים לפני מסירה למבקשים.
1 צפייה בגלריה
ענבל פאלח יעקב בפרויקט מחשב לכל ילד
ענבל פאלח יעקב בפרויקט מחשב לכל ילד
ענבל פאלח יעקב ואסף לוי עם המחשבים שנאספו עד כה
(צילום: פרטי)
"חברה בריאה היא חברה שדואגת אחד לשני, זו קהילה שמכירה בכך שכל החברים אמורים להרגיש בה בטוחים ומוגנים, לדעת שלא משאירים אף אחד מאחור ומשם התחיל פרויקט איסוף 'מחשב לכל משפחה'", מספרת פלאח יעקב שמובילה את הפרויקט מתקופת 'סגר הקורונה' ותופס כעת שוב תאוצה, לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה.
חלק ארי מהמערך מנהל לוי, מנכ"ל "מגה-בית", אשר העמיד לרשות הפרויקט את המעבדה ואת צוות המתנדבים להשמשת המחשבים. "הנערים של מגה-בית הם חלק בלתי נפרד מהפרויקט. לאחר שענבל מעבירה אלינו את התרומות אנו מוחקים את המידע הישן מהמחשבים, מתקנים אם צריך, מנקים את המחשבים מאבק ומתקינים מערכת הפעלה חוקית לקראת מסירתו הלאה. בני הנוער שלנו מנהלים הכול בעצמם וזה מחמם את הלב לראות כמה בני הנוער מעורבים בתרומה לקהילה", אומר לוי.
היוזמים מסבירים כי הפרויקט זקוק כל הזמן לתרומות חדשות על מנת להמשיך ולספק מחשבים למי שידם אינה משגת. "נשמח לפניות לתרומות מחשבים כדי שנוכל לסייע לכל פונה", אומרת פלאח יעקב. בין אם זה תלמיד שילמד בזום בשנה הקרובה ובין אם זה קשיש שנמצא בבית כבר זמן מה וצריך עיסוק. אני מאמינה שבכל תרומה יש כוח, לכל תרומה יש משמעות".