שבועות ספורים אחרי שצב ים מת נמצא על החוף בבת ים, בשבוע שעבר שוב מצא תושב העיר צב ים מוטל ללא רוח חיים בחוף הים. "זה היה פשוט מראה נורא" מספרים עוברי אורח, "עצוב לראות דבר כזה ומפחיד לחשוב למה זה ממשיך לקרות פעם אחר פעם".
1 צפייה בגלריה
צב הים שנפלט לחוף
צב הים שנפלט לחוף
צב הים שנפלט לחוף
(צילום: אלטר סטס)
המראה העצוב של צב הים המוטל בחוף הים, מצטרף לשורה של מקרים נוספים שהתרחשו לאחרונה בחופי הים בעיר, בהם פגר של דולפין שנפלט לחוף לפני כחודש.
מהרשות להגנת הטבע נמסר כי "צבי הים מתמודדים עם אתגרים רבים בים ולצערנו אנו רואים שנפלטים צבי ים לכל אורך חופי ישראל. גורם המוות המרכזי: בני אדם".
(צילום: אלטר סטס)
מדי שנה כ -300 צבי ים פגועים נפלטים לחוף. חלקם מתים חלקם פגועים וניתן להצילם. אלו מועברים היישר למרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים ולאחר תקופת שיקום, טיפול והתאוששות שבים אל הטבע. פסולת ימית בה שקי פלסטיק, ופגיעות מסירות וכלי דייג הם בין הגורמים הנפוצים לפגיעות צבי הים. בתקופת החורף רואים אותם יותר כי הפגועים והמתים שצפים בים נפלטים לחופים בגלל סערות בין היתר. לא תמיד ניתן להעריך את סיבת המוות.
כיצד יש להתנהג אם נתקלים בצב ים פצוע שנלכד באמצעי דייג או בכל גורם אחר?
"ראשית, יש לדווח באופן מידי ליחידה הימית של רשות הטבע והגנים או למוקד הרשות במספר: *3639. אם האירוע התרחש בלב ים וניתן להעלות את הצב הפצוע לתוך כלי השייט בזהירות, זה יהיה עדיף.
"אם מצאתם צב כרוך בחבל, אסור לשחרר אותו ממנו, שכן שחרור שאינו מבוקר שלא על ידי גורמים מוסמכים כמו פקחי רשות הטבע והגנים, עלול לגרום לנזק חמור יותר ולהוביל למותו של הצב. את הצב הפצוע יובילו פקחי רשות הטבע והגנים אל למרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים ושם יעבור סדרת בדיקות ויקבל את טיפול הנדרש".
כל העדכונים - חדשות בת ים