לילה של אזעקות ויירוטים מעל העיר בת ים, הריץ רבים מתושבי העיר, שלרובם אין ממ"ד ביתי אל חדרי המדרגות או המקלטים. יש מי שדאג גם לדרי הרחוב ומיהר למצוא להם פתרון זמני.
2 צפייה בגלריה
משפחת אגייב בחדר המדרגות בבת ים
משפחת אגייב בחדר המדרגות בבת ים
משפחת אגייב בחדר המדרגות בבת ים
(צילום: דויד אגייב)
בעמותת "אכפת" שמסייעת לדרי רחוב, שמנהלה הוא דויד אגייב, תושב בת ים, הוחלט לפתוח שני מוקדים שיקלטו באופן מיידי את דרי הרחוב באזור: ברחוב מנחם יקואל 6 בבת ים וברחוב עזאי 57 בשכונת התקווה בתל אביב.
קראו גם:
"בימים אלו דרי הרחוב נמצאים במצוקה קשה, אין להם קורת גג להתחבא ועקב המצב פחות אנשים יצאו לרחוב ומתנדבים לחלק מזון. לכן החלטנו לתת להם מענה מהיר ומיידי", סיפר אגייב.
במהלך הלילה הוא העביר מזון עבור דרי רחוב בתל אביב, ותוך כדי נסיעה נשמעו אזעקות רבות סביבו.
"זה היה לילה מאוד קשה. נסיעה מהירה לקחה לי כמעט שעה בגלל כל האזעקות וכשהגעתי לבת ים ראיתי מחזה מאוד עצוב, כמה דרי רחוב שיושבים בכיכר המצבה ולא יכולים לתפוס מכסה, שוחחתי אתם והפצרתי בהם לבוא אלינו. לצערי לחלקם בעיות רפואיות שמקשות על ההליכה וזה מאוד מדאיג", הוא מספר.
גם כשהגיע לביתו האזעקות לא פסקו, והוא מצא את עצמו רץ עם משפחתו מספר רב של פעמים אל חדר המדרגות. "אלו ימים מאוד מורכבים וקשים ואנחנו חייבים לסייע לדרי הרחוב, אני קורא לכל מי שצריך להגיע אלינו", אומר אגייב.
2 צפייה בגלריה
הערכת מצב בעיריית בת ים
הערכת מצב בעיריית בת ים
הערכת מצב בעיריית בת ים
(צילום: עיריית בת ים)
במהלך הלילה נשמעו אזעקות רבות בעיר, ובשמי בת ים נראו יירוטים רבים.
בתחילת הערב, הורה ראש העירייה, צביקה ברוט, לפתוח את מרכז ההפעלה העירוני לחירום הממוקם בשטח תת קרקעי בעיר משם ינוהלו ענייני העיר בימים הקרובים. מרכז ההפעלה הוא חדר המבצעים אשר פעיל בימי לחימה, ונועד לאפשר רצף תפקודי עירוני גם תחת אזעקות או נפילות טילים.
ברוט בילה את רוב הלילה במרכז ההפעלה וקיים הערכת מצב יחד עם הנהלת העיר והגורמים הרלוונטיים. "אנו ערוכים ברמה הגבוהה ביותר ונמשיך לנהל את ענייני הביטחון בעיר בצורה רגועה, מקצועית בתיאום מלא עם צה״ל והמשטרה" אמר ברוט והוסיף: "אני קורא לתושבים להישאר בבתים ולהקפיד בצורה מלאה על הנחיות פיקוד העורף- שהן מצילות חיים".
לעדכונים - חדשות בת ים