לפני חמישה חודשים פנתה חברת מועצת העיר בבת ים ויו"ר סיעת מרצ בעיר, קטי פיאסצקי־מורג, ליועצת המשפטית של העירייה, בדרישה לבחון מינוי במחלקת הדוברות של העירייה. משלא קיבלה את המענה לו קיוותה, החליטה לבדוק את הנושא בעצמה, אלא שלטענתה בעירייה גוררים רגליים ולא מעבירים לה את המידע המבוקש.
1 צפייה בגלריה
"סימני שאלה". פיאסצקי־מורג
"סימני שאלה". פיאסצקי־מורג
"סימני שאלה". פיאסצקי־מורג
(צילום: קובי קואנקס)
לטענת פיאסצקי־מורג, ב־15 בנובמבר היא שלחה דוא"ל ליועצת המשפטית בבקשה להעביר לה את כל המידע הרלוונטי בעירייה ובתאגידים העירוניים בחמש השנים האחרונות. בפנייתה הדגישה פיאסצקי־מורג, כי על פי סעיף זכות עיון לחברי מועצה וועדות בפקודת העיריות, יש להעביר את המידע תוך שלושה ימים, אך למרות זאת, שלושה חודשים אחרי שליחת הבקשה היא טרם קיבלה את המידע.
קראו גם:
"הבהירו לי שזה ייקח זמן, אבל החוק מאוד ברור", אומרת חברת המועצה. "גם אם לוקחים בחשבון שהם צריכים הארכה, שלושה ימים זה לא שלושה חודשים. "מי שבטוח בעצמו ובמעשיו לא צריך לחשוש להעביר מידע. עיריית בת ים התחייבה להקפיד על מינהל תקין, אבל לא מכבדת בקשה פשוטה לפי פקודת העיריות".
מהעירייה נמסר: "הפנייה מבקשת חומר רב, בכמה נושאים ולאורך כמה שנים, תחת הנהלות עיר שונות, ואנו עמלים לאסוף אותו - חלקו מהארכיון. החוק קובע שהמידע יימסר ככל הניתן תוך שלושה ימים, אך בעת הצורך ניתן גם בפרק זמן ארוך יותר, בהתאם להיקף החומר המבוקש. כך יהיה גם הפעם".
לעדכונים - חדשות בת ים