זוג הורים מבת ים חיפש אלטרנטיבה לריטלין עבור בנם. במהלך החיפוש מצאו השניים מכון הורות שהבטיח להם הצלחה באמצעות קורס מיוחד. לטענתם, ההדרכה היתה חובבנית ונחלה כישלון. כעת הם תובעים את כספם בחזרה.
ההורים, על פי כתב התביעה, נתקלו בקשיים במסגרת הניסיון שלהם לחנך את בנם בן התשע. אבחונים שונים העלו את הפרעות הקשב והריכוז שלו וההמלצה העיקרית של הרופאים היתה לתת לו ריטלין. ההורים חששו מההשלכות של התרופה והחלו לחפש פתרונות אחרים. במסגרת החיפושים עלה שמו של מכון הורות, שהבטיח להם תוצאות טובות ואף למידת שיטות שימנעו את הצורך בריטלין.
1 צפייה בגלריה
האלטרנטיבה לא עבדה
האלטרנטיבה לא עבדה
האלטרנטיבה לא עבדה
(צילום המחשה: shutterstock)
לאחר שהשניים נרשמו ושילמו אלפי שקלים, הם פקדו את המכון המדובר מספר פעמים אך שניהם קיבלו את התחושה שהטיפול לא מתקדם לשום מקום. לטענתם, כאשר העלו את הבעיה בפני מנהל המכון, נאמר להם שנדרש אבחון נוסף שיעלה להם עוד כמה אלפי שקלים.
ההורים הבינו בשלב זה שהתוכנית לא תקדם אותם לשום מקום, וביקשו לסיים את הקורס באמצע אך נענו כי הם לא יקבלו את כספם בחזרה. כעת הם דורשים מהמכון לפצות אותם על הכסף שנגבה מהם ועל עוגמת הנפש שנגרמה להם בשל התוצאות הלא מספקות. התביעה על סך של 13 אלף שקלים הוגשה לבית משפט השלום בראשון לציון וטרם התקבל כתב הגנה