תושבי בת ים מכירים היטב את הקושי שבעבודות הרכבת הקלה המתבצעות בעיר מזה תקופה ארוכה, כעת לפני שמתחיל הפרויקט הבא: המטרו, מוביל ראש העירייה, צביקה ברוט, מאבק בשיתוף ראשי רשויות נוספות באזור, ביניהם ראש עיריית חולון מוטי ששון וראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך.
(קו מטרו M3 | הדמייה: נת"ע)
בשבוע שעבר התקיים מפגש ראשון אליו הוזמנו ראשי הערים בהם צפוי לעבור קו ה-M3 של המטרו, במטרה לתאם עמדות לקראת המועד הסופי להגשת התנגדויות לתכנית הצפוי בשבוע הבא.
המפגש שיזם ברוט, התקיים בשל הקורונה באמצעות תוכנת הזום, השתתפו בו ראש עירית חולון מוטי ששון, ראש עירית ראשון לציון רז קינסטליך, ראש עירית רמת גן כרמל שאמה-הכהן, ראש עירית אור יהודה ליאת שוחט, ראש עירית רמת השרון אבי גרובר, ראש עירית גבעת שמואל יוסי ברודני, ראש מועצת אזור אריה פכטר, וכן נציגים מעיריות פתח תקווה, קרית אונו והרצליה. לבקשת ראש עירית תל-אביב, רון חולדאי, את תל-אביב ייצג בדיון מנכ"ל פורום ה-15, איתן עטיה.
(המטרו בשבדיה. בקרוב אצלנו | צילום: שאטרסטוק)
במהלך הדיון סיפרו ראשי העירייה של בת ים ורמת גן על החוויות האישיות שלהם בעבודה מול נת"ע, והציגו שורה של נושאים שלדבריהם אם לא יסוכמו מראש – הממשלה תתעלם מצרכי הרשויות ותפעל מבלי לתאם עם ראשי הערים- ייאלצו ראשי הערים ללכת יחד לקרב משפטי מול נת"ע. בנוסף סוכם לפעול לדרישת תיאום מלא מול הרשויות המקומיות בנוגע לשלביות העבודה, פיתוח מרחבי הקרקע בין התחנות השונות, וכן לדרוש בהירות מלאה בניסוחי התכנית.
נושא נוסף שעלה בפגישה הוא דרישה לשיפוי מלא בגין הפקעות ופגיעה בשטחים ציבוריים, וכן פעילות בנוגע לכוונת הממשלה להפחית במסגרת חוק ההסדרים את גובה היטל ההשבחה שישולם לרשויות בגין פיתוח קרקעות בשטחי פרויקט המטרו.
צביקה ברוטצביקה ברוט
צביקה ברוט
(צילום: קובי קואנקס)
"התושבים שלנו לפני הכל", אומר ברוט ומוסיף: "הרשויות המקומיות סובלות מאד מדורסנות בכל מה שקשור לפרויקט הרכבת הקלה. זה הזמן להפיק את הלקחים ולהקדים תרופה למכה בכל מה שקשור למטרו. שם עדיין אפשר לתקן. מדובר בפרויקט לאומי חשוב מאוד, אבל אנחנו לא נסכים שתהיה שום פעילות מעל הראש שלנו כפי שנעשה בעבר. כל פרויקט שנעשה ללא תיאום עם הרשויות יוצר בעיות, וכשיש תיאום והסכמות הדברים מתקדמים בצורה טובה לתושבים שלנו ועל זה לא נתפשר".