יוסי היזמי, תיושב בת ים, אומנם רק בן 26 - אך לדבריו אינו יוכל היה להמשיך לשבת בחוסר מעש בתקופת הקורונה והחליט לעשות מעשה. "ישבתי בבית בתקופת הסגר של הקורונה וכמו כולם הרגשתי חוסר וודאות מהעתיד לבוא ותחושת החרדה החלה להשתלט עלי עוד ועוד. כשראיתי שאני שוקע יותר מדי בחרדות, החלטתי לנצל את הזמן שלי בצורה יותר טובה - לטובת הקהילה".
2 צפייה בגלריה
יוסי היזמי. למען הקהילה
יוסי היזמי. למען הקהילה
יוסי היזמי. למען הקהילה
(צילום: עצמי)
כך, חבר היזמי לחבר המועצה ירון לוי ובהדרכתו הקים את פרויקט 'בת ימים מבשלים לבת ימים'. "בגלל שאנשים המוגדרים 'בסיכון' לא יכלו לצאת מהבית והיו בבידוד מוחלט, החלטתי לנצל את הקהילתיות שיש בעיר לצורך עזרה הדדית. בלי השקעה כספית גדולה אלא רק רצון טוב של משפחות, לבשל עוד סיר אקסטרה ביום שישי למשפחה נוספת שזקוקה לכך".
הרישום נעשה באמצעות טפסי גוגל פורום שזכו לשיתופים רבים כאשר הבקשה לעזרה איננה תלויה בשום קריטריון. היזמני מוסיף: "כל מי שזקוק פשוט מציין על גבי הטופס שהוא מבקש לקבל וכל מי שביכולתו לתת פשוט מציין בטופס שהוא רוצה לתרום ואת התיאומים בין המשפחות אני עושה".
כעת מספר היזמי שהפרויקט החל קצת לדעוך, למרות שהקושי של משפחות רבות רק גדל עם שגרת 'הקורונה': "הרבה אנשים שהוצאו לחל"ת לא הוחזרו לעבודה, עסקים נסגרו ועצמאיים מתקשים לסגור את החודש, המצב הכלכלי במשק לא משתפר ומי שזקוק לעזרה עדיין זקוק".
2 צפייה בגלריה
יוסי היזמי. למען הקהילה
יוסי היזמי. למען הקהילה
יוסי היזמי. למען הקהילה
(צילום: עצמי)
ואולם, התושב לא מתייאש ומאמין בקהילתיות העירונית. "בבת ים כולם מכירים את כולם ורוצים לעזור, לכן חשוב שאנשים ידעו שיש איך לעזור ואני פה כדי לגרום לחיבורים האלה לקרות. מי שמעוניין ממלא את פרטיו ונכנס למאגר, אני שולח תזכורת כל שבוע מחדש ומי שיכול לעזור, לבשל ולתרום באותו השבוע נותן סימן ומי שלא נוח לו, לא נורא, יוכל לעזור בפעם הבאה".
היזמי מספר שבעקבות הפרויקט נוצרו קשרים מדהימים בין משפחות שאימצו משפחות על בסיס קבוע. "התגובות שמגיעות אליי מרגשת אותי ממש, כל מעמד הנתינה חשוב עבורי וממלא אותי, אני מאמין שזה חלק ממעגל החיים ואי אפשר לחיות בעולם הזה מבלי לתת ולתרום מעצמך למען האחר והתמזל מזלי שיש לי את הפריווילגיה לעשות זאת", הוא חותם.
פורסם לראשונה: 07:54, 27.07.20