בשבוע שעבר פרסמה עיריית בת ים על עבודות הפיתוח שהחלו לבצע בשדרות העצמאות בעיר. במסגרתן מתוכננים להקים שבילי אופניים בשדרה, יוצבו ריהוט רחוב ומתקני משחק חדשים, צמחייה ותאורה חדשה וכמובן יבוצע פיתוח סביבתי. על פי העירייה מדובר באחת מתוכניות הדגל שלה ויושקעו בה קרוב ל־20 מיליון שקלים.
1 צפייה בגלריה
שדרות העצמאות. פינה ירוקה בין עבודות הרכבת
שדרות העצמאות. פינה ירוקה בין עבודות הרכבת
שדרות העצמאות. פינה ירוקה בין עבודות הרכבת
( צילום: קובי קואנקס)
קראו גם >>>
מי שפחות מתלהבים מהרעיון הם תושבי הרחובות הסמוכים, אשר טוענים כי על העירייה היה "להשקיע עוד מחשבה ולא לפעול על אוטומט".
לדברי בני לייר תושב האיזור, "העירייה סגרה את כל הפארק של שדרות העצמאות, הציבה גדרות לאורכו, מרחוב מסריק ועד לרחוב הרצל, כך שאי־אפשר לחצות אותו אלא אם כן עושים סיבוב גדול. על פי התאריך שמופיע על הגדר (אוקטובר 2021) זה אמור לקחת שנה שלמה, כאשר כולנו יודעים שלצערנו בישראל זה יתארך עוד ועוד. כלומר, מעכשיו לתקופה מאוד ארוכה אנו נשארים ללא אלטרנטיבה".
עוד מוסיף לייר כי באיזור פועלים שלושה בתי ספר יסודיים – "סוקולוב", "דוד אלעזר", "נחשונים", ולא מעט גני ילדים. "מי שבא מכיוון צפון למוסדות החינוך האלה לא יכול אפילו לחצות את הכביש. כלומר, הגידור גם פוגע בהולכי רגל הבאים עם הילדים ובמיוחד באנשים מבוגרים שעבורם זה פשוט חתיכת סיבוב".
לייר מציע לעירייה לסגור חלק אחד בשדרה לסיים ורק אז לגדר ולהמשיך לחלק הבא. "אף אחד לא חושב על רווחת התושבים, סגרתם חלק אחד - תשאירו את השני כדי למזער את הפגיעה בתושבים. יש פה מאות ילדים, ובמיוחד בתקופה כזו של קורונה, שבהם לילדים אין חוגים והפארק הוא בעצם האופציה השפויה היחידה לבילוי עבורם. גם ככה כל הרחובות מסביב הרוסים והפוכים בגלל עבודות הרכבת".
מעיריית בת ים נמסר: "העבודות יתקיימו בחלוקה לשבעה מקטעים על מנת להימנע כמה שיותר מהפרעה לתנועה ושגרת התושבים. סגירת המקטע הנ"ל היא חלק הכרחי מהתארגנות לתחילת ביצוע עבודות הנדסיות נרחבות".
כל העדכונים - חדשות בת ים