עקב התפשטות נגיף הקורונה והשבתת מוסדות התרבות, פרסמו ועד ההורים הארצי ומשרד החינוך הנחיות למסיבות הסיום בכלל בתי הספר. במסגרת ההנחיות לא ניתן יהיה לערוך מסיבות גדולות כמתוכנן, אלא מסיבות במסגרת הכיתתית בלבד. בבתי הספר בחולון ובת ים, התלמידים כבר מחפשים פתרונות, חלקם מחתרתיים במיוחד.
1 צפייה בגלריה
מסיבת תיכון
מסיבת תיכון
מסיבה בכל מחיר
(המחשה: Shutterstock)
אין ספק שכל התלמידים מאוכזבים מההחלטה, אך תלמידי כיתות ו' שעוברים לעל־יסודי ותלמידי כיתה י"ב שמסיימים את לימודיהם, הם אלו שבמובן הרגשי משלמים את המחיר הכבד ביותר. "זאת חוויה של פעם בחיים ואנחנו מבינים את האכזבה שלהם", סיפרה מורה מבית ספר אריאל שרון.
"אנחנו מחפשים אפשרויות שונות, כמו שימוש במבנה גדול יותר של בית הספר, רק בשביל התחושה הטובה. אני מניחה שבשנה הבאה מורים יצטרכו לזכור שהם מקבלים תלמידים שונים. כמו שילדי כיתה א' יגיעו לא מוכנים, כך גם תלמידי כיתה ז' יתחילו את העל־יסודי בלי סיום אמיתי ובלי הבנה עמוקה שהם עוברים לפרק הבא".
גם תלמידי התיכון שנפרדים מעולם הנעורים ייאלצו להסתפק במסיבות צנועות במסגרת בית הספר, אך הם לא מתכננים לוותר על חגיגה גדולה. "אנחנו מתכננים להשכיר וילה עם בריכה ולעשות מסיבה אמיתית", מספרת תלמידת כיתה י"ב מתיכון קציר בחולון. "אני וחברות שלי מתכננות ללבוש שמלה של 'פרום', איפור, שיער והכל, שלפחות יהיו לנו תמונות יפות. ממילא כל בית הספר שלנו בכאוס".
תסבירי.
"יש לנו בגרויות בזום, לא חזרנו לשגרה בגלל שמצאו אצלנו חולים מאומתים, וכנראה שגם לא נחזור לבית הספר. כל שאר התלמידים יכולים להשלים דברים בשנה הבאה, אבל אנחנו לפני גיוס. לא תהיה לנו עוד הזדמנות לחגוג. אני בטוחה שכולם יזהרו וישתדלו לשמור מרחק, אבל אני לא רואה אף אחד חובש מסיכה לפני שהוא קופץ למים. בגלל זה בשלב הזה אנחנו מתארגנים קבוצה של כמה עשרות חברים. אם כולם יגיעו - יסגרו את המסיבה".
יו"ר מועצת התלמידים בתיכון 'רמת יוסף' בבת ים, מריה ורטנוב, לא תומכת בקיום מסיבות מחרתיות אבל מבהירה שתיאבק במשרד החינוך על מנת לקיים טקס סיום מלא ורשמי, על פי המסורת של בתי הספר בעיר: "אנחנו לא מוכנים לוותר על הדבר החד פעמי הזה, החוויה הזו שלא תחזור על עצמה בשעה שיש התקהלויות במועדונים, בים, בקניונים ואפילו אירועים משפחתיים. עצוב לי שכעת במקום להתעסק בבגרויות, אנחנו נאלצים לצאת למלחמות כאלה. הנשף הוא בשוליים. מה שחשוב היא דווקא מסיבת הסיום עם המורים שליוו אותנו, עם המשפחות שלנו והתעודות שנקבל. אנחנו רוצים להיפרד מהמורים שלנו בכבוד ובדרך שמגיע להם ולנו".