אפילו תחת מתקפת הטילים מעזה, המהומות בערים המעורבות והחשש, מצאו מאות אנשים את הזמן והרצון להירתם ולסייע לאולג גלוחוב מבאר יעקב ושתי בנותיו, זאת לאחר פרסום הכתבה עליו בשבוע שעבר.
1 צפייה בגלריה
אולג והבנות עם תמונתה של יוליה ז"ל
אולג והבנות עם תמונתה של יוליה ז"ל
אולג והבנות עם תמונתה של יוליה ז"ל
( צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
לפני כשלושה שבועות שכל גלוחוב את אשתו יוליה ז"ל, אחות במרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל בבת ים. יוליה נהרגה בתאונת דרכים קשה בעת שהמתינה ברכבה על כביש 431 לגרר שיסייע לה לחלץ את הרכב התקוע מהכביש הסואן. רכב אחר שהגיע במהירות, התנגש בה בעוצמה. כתוצאה מכך התלקח הרכב ועלה באש כשיוליה בתוכו. אולג שהגיע למקום לסייע לאשתו, ראה את הרכב עולה באש לנגד עיניו.
לבני הזוג תאומות משותפות בנות שנתיים ושמונה חודשים ובן נוסף של יוליה בן 12. אולג הביע חשש מכך שנשאר לגדל אותם לבדו, "יוליה דאגה לכולם. עכשיו הגענו למצב שבו אני צריך עזרה. עכשיו הכי חשוב להחזיק את המשפחה ולגדל שתי ילדות קטנות ובן", סיפר אולג.
"אני צריך לשקם אותם וללוות אותם בחיים כי זה היה הדבר שיוליה היתה עושה בדרך כלל. אני צריך לדאוג שלא יחסר להם כלום, שלא ירגישו שהם שונים מילדים אחרים שיש להם גם אבא וגם אמא. אני חרד לעתיד. עוד מעט צריך להוציא כספים על קייטנות ועל דברים שילדים רגילים עושים ואני לא יודע אם אני אצליח לעמוד בנטל הכלכלי, אני נמצא בסיטואציה שאני לא יודע איך אני אתמודד עם זה כלכלית. אני עכשיו קמתי מהשבעה ובודק מה המצב, אני עוד לא יודע איפה אני נמצא".
בעקבות הדברים החלו להתארגן יוזמות מקומיות שונות כדי לסייע לאולג ומשפחתו, אחת מהן היא של שלי, פעילה חברתית מבאר יעקב שהקימה קבוצת וואטסאפ בשם "עוטפים את אולג והילדים", קבוצה המונה כבר עשרות אנשים בעלי רצון טוב.
"קראתי את הכתבה על כך שמישהי מבאר יעקב נהרגה בתאונת דרכים נוראית והכתבה גם עלתה בפורום גדול של באר יעקב והחלטתי שאני אנסה לעשות כל מה שאפשר בכדי לעזור. כתבתי שאם יש אנשים שרוצים לעזור שיפנו אלי וביקשתי שיקשרו אותי אליו. מישהי מהבניין שלו קישרה אותי אליו וכשדיברתי איתו שמעתי בקול שלו את הקושי שהוא חווה. הוא שמח לשמוע שיש אנשים שרוצים לעזור, זה ריגש אותו מאוד.
"הוא אדם צנוע שניכר היה שקשה לו לבקש עזרה ולקח לי זמן להוציא ממנו איזו עזרה הוא צריך. אנשים התגייסו בהמוניהם, המון אנשים מציעים לאסוף את הילדים מהמסגרות, סיוע בשיעורי בית, עזרה בעבודות הבית והרבה דברים שיעזרו לו קצת לנשום אוויר ולהבין איפה הוא עומד כיום. אני מניחה שבחודשים הקרובים יהיה מנגנון שילווה ויעזור לו. אנחנו רוצים שאולג ירגיש שהוא עטוף באהבה ובסיוע עד שיוכל לעמוד שוב על הרגליים, אבל עכשיו הוא יודע שיש לו גב ומי שיעזור לו, גם אם עוד חמש שנים הוא יצטרך עזרה, הוא עכשיו יודע שיש לו כתובת".
אולג נשמע השבוע מאוד נרגש וסיפר שהוא מקבל המון הצעות לעזרה. "אני מודה מקרב לב לאנשים הטובים שרוצים לעזור".