יחסיו של זוג מהאזור עלו לאחרונה על שרטון, בעקבות ריב על החזירה "פפה", דמות מסרטים מצוירים. הילדה ביקשה מאמה לתפור לה תחפושת של פפה לכבוד חג הפורים, אבל אביה הטיל על כך וטו מוחלט מפני שלדבריו התחפושת טמאה ומנוגדת לרוח היהדות.
2 צפייה בגלריה
החזירה "פפה"
החזירה "פפה"
החזירה "פפה"
(צילום: shutterstock)
ההורים הגיעו נסערים לעו"ד זהר רון לצורך גישור. הבעל הסביר כי הרב אמר שעל פי היהדות חזיר הוא חיה טמאה ואסור להכניסה הביתה בשום צורה, לא במאכלים, לא בבובות ואפילו לא בתחפושת. "זה ממש בחזקת חטא ועדיף להסביר את זה לילדה ולשכנע אותה להתחפש לאסתר המלכה", הוא הוסיף.
אשתו טענה שכבר קנתה בדים ורודים מבריקים במיוחד כדי להכין את התחפושת לבתם משום שזה מבוקשה. לדבריה, "פעם בשנה אפשר לשמח אותה ולתת לה להתחפש למה שהיא בוחרת, מעריצה ואוהבת. התחפושת היא ביטוי למה שהיא חלמה, ונראה לי טיפשי לאכזב אותה בגלל דברי הרב.
"הרי לא אוכלים את התחפושת, זה לא שנכנס משהו לא כשר לפה. מה הפרימיטיביות הזאת, אנחנו לא בימי התנ"ך". הבעל השיב לה כי פורים הוא חג דתי ולא ייתכן לזלזל בצורה כה בולטת וגלויה במנהגיו בתחפושת של גויים.
האישה ניסתה להסביר לו כי מדובר בתוכנית בשם "פפה פיג" שמשודרת בטלוויזיה הישראלית, בערוץ לולי, וזאת תהיה תחפושת של ישראלים ולא של גויים. עוד אמרה כי הילדה כבר סיפרה לחבריה מהגן שהיא מתחפשת לפפה, ואם היא תתחפש למשהו אחר יגידו שהיא שקרנית.
עו"ד רון, מה אמרת להם?
"הסברתי לשניים כי סיבת המחלוקת זמנית ושולית, רק לימי החג הקצר, ואפשר לשמח את הילדה בתחפושות לדברים אחרים שהיא אוהבת. הצעתי להשתמש בבדים הוורודים הזוהרים שנקנו לתפירת תחפושת של נסיכה או אפילו לאסתר המלכה. אמרתי לשניים להדריך את הילדה לספר בגן שהחליטה להתחפש למשהו אחר כדי שלא יגידו שהיא שקרנית.
2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות רון)
"הבנתי שבעניין זה הבעל אינו יכול להתפשר. אמנם אין דינה של תחפושת כדינו של שרימפס או בשר לבן, אבל מה לעשות שאי אפשר לגייר את פפה. לכן ביקשתי מהבעל לפצות את אשתו ובתו בסוף שבוע מפנק במלון בארץ בתמורה לוויתורים שלהן. הצדדים הסכימו והתלהבו מהפתרון".
עו"ד רון מסכמת: "לפעמים אני נאלצת לפסוק ולהכריע למען הלקוחות בתפקידי כבוררת ומגשרת בידיעה שצד אחד יהיה מרוצה פחות מהאחר מההחלטה. ובכל זאת לצדדים המתגוששים תמיד עדיף להציג את המקרה לפני מישהו ניטרלי שיעזור להם לבחור באפשרות הטובה ביותר".