הודות לתרומה נדיבה בית החולים וולפסון יוצא בבשורה חדשה ומודיע כי מחלקת העיניים של בית החולים תעניק ניתוח לייזר בעיניים לכלל האוכלוסייה, ללא כל עלות, כאשר ניתוח דומה באופן פרטי יעלה כ 3,500 שקל.
עבור מטופלים שזקוקים לעדשות מיוחדות כמו מולטי-פוקלי או צילינדר יציע בית החולים ניתוח במחיר מסובסד שעלות ממוצעת עומדת על 2,500 שקל, לשם השוואה, ניתוח דומה באופן פרטי יעלה בסביבות 10 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
ניתוח לייזר בעיניים
ניתוח לייזר בעיניים
ניתוח לייזר בעיניים
(צילום: באדיבות דוברות וולפסון)
"ניתוחי הקטרט מאוד התקדמו בשנים האחרונות", מסביר מנהל מחלקת העיניים בבית החולים וולפסון, פרופ' גיא קליינמן "היום ניתן לעשות חלק ממנו בלייזר וזה כמובן יותר איכותי ומדויק.
הקטרקט קורה לקראת גיל 60, העדשה מתעכרת וצריך להוריד אותה ולהשתיל עדשה נקיה. הלייזר יודע לזהות את החלק העכור ולהבדיל בינו לבין המעטפת הבריאה.
במידה ומטופל צריך עדשה מיוחדת יותר, כמו מולטיפוקל או צילינדר זה עולה מעט יותר אבל אי אפשר באמת להשוות בין המחירים כאן למחירים של ניתוחים פרטיים. היום אין שום בית חולים בארץ שמציע ניתוח לייזר בעיניים ללא תשלום ואנחנו מקווים שבתי חולים נוספים יצטרפו למהלך, כי העיניים זה דבר בסיסי".
2 צפייה בגלריה
ניתוח לייזר בעיניים
ניתוח לייזר בעיניים
חדר ניתוח לייזר בעיניים
(צילום: באדיבות דוברות וולפסון)
כיצד בית החולים יכול להציע את הניתוחים בחינם?
"קיבלנו תרומה דרך ארגון הליונס ועמותת הידידים של בית החולים שאפשרה לנו לרכוש את המכשיר שעלותו כחצי מיליון דולר וחלקים שמספיקים ל 600 ניתוחים. בשלב הראשון הצענו את 600 הניתוחים בחינם אך לאחר מחשבה נוספת הוחלט כי בהמשך נמצא תקציבים ומודל עסקי כדי להמשיך לתת את השרות ללא עלות.
קראו גם:
"דווקא בימי הקורונה ראייה תקינה הפכה לדבר הכרחי, לרוב הבעיות מתחילות בגיל מבוגר וכיום קשישים רבים יושבים בבית והדרך היחידה שלהם לתקשר עם העולם זה זומים, הם מתעדכנים בטלוויזיה ומעבירים את הזמן עם ספרים ותוכניות, בלי ראייה אין להם איכות חיים ואין להם חיים בכלל. האפשרות להציע בבית חולים ציבורי שירותים שניתנים רק באופן פרטי היא נהדרת, לא כל אחד יכול להרשות לעצמו ביטוח פרטי אבל לכולם מגיע לראות טוב".
כל העדכונים - חדשות בת ים