סערה בדיונים על תקציב עיריית חולון: גזבר העירייה, אמנון ארץ קדושה, הזהיר כי פגיעה בתקציב מוסדות התרבות בעיר עלולה להפוך את תושבי חולון שוב ל"חוב"תים", כינוי גנאי מהעבר שניתן להם, ועורר מהומה: "ביטוי ששייך לעולם ישן ומטיל דופי בתושבי העיר שלנו ותושבי העיר השכנה".
1 צפייה בגלריה
אמנון ארץ קדושה, שחר האס
אמנון ארץ קדושה, שחר האס
אמנון ארץ קדושה, שחר האס
(צילום: עיריית חולון, קובי קואנקס)
במהלך הדיונים על אישור תקציב עיריית חולון לשנת 2022 התייחס ארץ קדושה לביקורת כלפי תקצוב המוזיאונים ומבני התרבות בחולון, ובין היתר הסביר כי השתתפות העירייה במימון המוסדות תורמת רבות למוניטין שלה וכן מעודדת תושבי חוץ לבקר בעיר, דבר המושך אנשי עסקים להשקיע בחולון.
קראו גם:
ארץ קדושה אמנם הקריא את המידע מנוסח שהכין מבעוד מועד, כפי שמקובל, אך בשלב מסוים ככל הנראה הוסיף משפט לא מתוכנן, פנה לחברי המועצה ואמר: "רק להזכיר לכולנו שעד לא מזמן היינו 'חוב"תים', על כל המשתמע מכך".
ארץ קדושה התייחס לביטוי "חוב"תים", שבעבר שימש כסלנג לתאר את תושבי חולון ובת ים, אותם הפכו למקשה אחת, לפני סלילת כביש 20 שהפריד בין הערים.
ילדי שנות ה־80 בוודאי זוכרים את המילה חוב"תים ככינוי גנאי שתמיד היה שנוי במחלוקת ואף זכה לדף בוויקימילון, בו מוגדרת המילה כסלנג המייצג את תושבי בת ים וחולון באופן שלילי: "ביטוי של זלזול והמעטה בערך תושב הערים הללו. ביטוי זלזול וגינוי לאדם נטול גינוני תרבות, ברברי, שאינו יודע כיצד נוהגים בחברה".
בשנת 2019 אף התנצלה רשת "טיב טעם" על שימוש במילה "חוב"ת" באתר המשלוחים שלה והסירה את המונח מהאתר, כך שנראה שגם היום המילה משאירה תחושה לא נעימה.
גם חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת "צעירים" במועצת העיר, שחר האס, חש כך וקורא לארץ קדושה לחזור בו.
שחר האס: "אני באמת לא מבין למה הוא זרק אותנו לעבר ומשתמש בביטוי שכולם עבדו קשה כדי להעלים אותו"
"ניגשתי אליו בסיום הישיבה ואמרתי לו שזה לא לעניין", אומר האס. "לצערי הוא עדיין עומד מאחורי דבריו. בעיניי זה ביטוי ששייך לעולם ישן והתבטאות שאין לה מקום ומטילה דופי בתושבי העיר שלנו ותושבי העיר השכנה. אני באמת לא מבין למה הוא זרק אותנו לעבר ומשתמש בביטוי שכולם עבדו קשה כדי להעלים אותו. אחרים היו משתמשים בו כדי לכנות אותנו כלא טובים מספיק, אז היום הוא כאיש מקצוע מחיה את המילה ומשיב אותה לתודעה? אני חושב שהוא צריך לחזור בו".
ומה חושבים על זה בבת ים? "זה בכלל מצחיק לשמוע מישהו אומר דבר כזה, מה זה חוב"תים? חולונים ובת ימים, אז פעם הם כאילו היו נעלבים שמחברים בינינו, למה הם יותר טובים? שטויות זה בסך הכל מקום מגורים", הגיב על הדברים תושב בת ים, מאור אחרק בן ה-34.
אתה זוכר את הימים שהיו מכנים אתכם ככה?
"זה פחות היה נפוץ בבת ים, יותר חולון כי הם ראו בזה קללה אבל תכל'ס זה שטויות. נגמרו הימים של בת ימי סכין, היום בת ים שמה את חולון בכיס הקטן, הם היו רוצים חוף כמו שלנו. לא צריך להיעלב מכל שטות שמישהו זורק, בטח לא מישהו שבכלל לא מכיר את בת ים".
בעיריית חולון סירבו להגיב.
לעדכונים: חדשות בת ים