"אני עדיין לא מאמין שחיסלו את בני". המשפט הזה שאומר השבוע גורם עברייני מתאר יפה את ההלם שבו שרויים אנשי ארגונו של בני שלמה, שנרצח לפני כחודש. ההלם והאובדן של המפקד הדומיננטי תפס את כל מי שמזוהה איתו לא מוכן. לתוך הוואקום הזה נכנסו עברייני הארגון היריב, ומיהרו להגיע פיזית, או להתקשר לכל מי שמזוהה עם שלמה, ולהזהיר אותו באמצעים של העולם התחתון, כפי שקרה אתמול.
5 צפייה בגלריה
רימון אזהרה עולם הפשע
רימון אזהרה עולם הפשע
(צילום המחשה: Shutterstock)

מדיניות ה"אזהרות" הזו הובילה אתמול לשני ארועים מסוכנים ונפיצים שהתרחשו באשדוד וגרמו לבהלה גדולה בקרב אזרחים תמימים, שהמזל הרע זימן להם שכן עבריין. המשותף לכל אותם נפגעי חרדה, היא העובדה שהשכן העבריין שלהם מזוהה עם ארגונו של בני שלמה. המתקפות עליהם נועדו לשגר מסר של אזהרה - שימשיכו להסתגר בבתים שלהם, ושלא יעיזו לצאת ולקחת חלק "בנקיון הגדול" שעושים העבריינים שמזוהים עם הארגון המתחרה בראשות העבריין שלום דומרני.
במקרה של המטען שהתגלה אתמול בבוקר בפתחו של בניין מגורים ברחוב הכינור במע"ר דרום באשדוד, טוענים גורמים המכירים את הנפשות הפועלות כי מדובר במסר שנשלח לעבריין המזוהה עם יד ימינו של שלמה שחוסל, העבריין אייל נגר. אותו עבריין שמזוהה עם נגר מתגורר בבניין זה, והמטען נועד לאותת לו שעוקבים אחר צעדיו, ושלא יגדיל את טווח ההליכה שלו, אחרת דינו יחרץ, כמו חמישה עבריינים נוספים מארגונו של שלמה.

5 צפייה בגלריה
אייל נגר. מסיבות ראוותניות בדירה המפוארת ורכבי יוקרה בחניה
אייל נגר. מסיבות ראוותניות בדירה המפוארת ורכבי יוקרה בחניה
אייל נגר. "שר האוצר"
(צילום: מתוך פייסבוק)

במקרה השני מדובר ברימון שהושלך אתמול בשעות הערב המאוחרות לבניין מגורים ברחוב זלמן ארן שבשכונה ד' באשדוד. גורמים יודעי דבר מספרים כי מדובר במסר אזהרה שנשלח לחבר ב"כנופיה הגרוזינית" באשדוד המתגורר במקום. מדובר בהתאגדות של עבריינים מהעדה הגיאורגית המזוהים עם שלמה שחוסל, ובעיקר עם יד ימינו ו"שר האוצר" שלו – אייל נגר.

מה יעשו ה"עריקים"?


העבריינים שחצו את הקווים ועברו בעבר מארגונו של דומרני לזה של שלמה נמצאים כעת לא רק בסכנה, אלא גם בדילמה גדולה. בראשם אפשר לציין שניים שנחשבים לבני טיפוחיו של דומרני עוד מגיל צעיר.

5 צפייה בגלריה
בני שלמה ושלום דומרני
בני שלמה ושלום דומרני
בני שלמה ושלום דומרני
(צילומים: בראל אפרים, חיים הורנשטיין)

"שלום (דומרני), שהיה מודד חולצה בחנות והוא היה אוהב אותה, הוא היה קונה עוד שתיים במידות של השניים האלו שהיו ילדי רחוב חסרי כל, והוא זה שנתן להם גב, גיבוי, תמיכה וחסות לפעול בשמו, עד שהם השיגו להם את המוניטין הרע שיש להם. בזכות הקרדיט שהם קיבלו משלום. בלי שלום, הם לא היו כלום, ומי היה יודע עליהם בכלל?", מספר גורם במעגל החברי שלהם, שמנמק כך את הכעס בארגונו של דומרני על שני העריקים, שעזבו והפכו להיות אנשי המבצעים המיוחדים של משפחת הפשע שלמה.
אלא ששניהם הסתכסכו לאחרונה, מה שיכול להועיל לדומרני, במידה והצד הפגוע מבין השניים יעשה מעשה ויפגע בחברו הטוב למען כבודו של דומרני. מדובר בפרקטיקה נפוצה בעולם הפשע: כאשר עבריין רוצה לכפר על "פאשלה" שעשה, הוא מפצה על ידי פגיעה בעבריין המסוכסך עם העבריין שמולו פישל, וכך מקנה לעצמו נקודות של כבוד אצל אותו עבריין שלו הוא חייב.
הרימון ומטען הנפץ מסתמנים רק כהתחלה של החזית המאוד ארוכה הזו בעולם הפשע הדרומי, שמתמקדת בקו חם ולוהט שבין רחובות ונס ציונה שבשפלה, דרך קרית גת וקרית מלאכי, ישובי לכיש כמו גן יבנה והמושבים, אשדוד ואשקלון ועד העיר שדרות, אליה עבר לגור לא מזמן דומרני, שכבר גר בעבר במושב עוצם ובאשדוד.

5 צפייה בגלריה
ניצב פרץ עמר מפקד מחוז דרום במשטרה
ניצב פרץ עמר מפקד מחוז דרום במשטרה
ניצב פרץ עמר, מפקד מחוז דרום במשטרה
(צילום: חיים הורנשטיין)

נוכח שליטתם המוחלטת של עברייני העולם התחתון מכל המגזרים במה שקורה בשטח, עשרות אנשים חדשים נוספים מידי יום למעגל 'נפגעי החרדה' של אזרחים תמימים שחוששים לחייהם. האתגר של משטרת מחוז דרום, בפיקודו של פרץ עמר, הולך ומתעצם בשבועות האלה שבהם הקרקע בוערת, ובינתיים לא נראה שהמשטרה מצליחה להביא לשינוי.
קראו גם: