שלושה שבועות לפני שהעבריין, סתיו חשואל מבת ים (21) נעצר, הוא כבר היה על הכוונת של המשטרה. השוטרים כבר הוציאו צו חיפוש לאמצעי לחימה בביתו, אבל הם המתינו לרגע הנכון. כאשר היה כבר ארוז ובדרכו לצאת מהבית לכיוון שדה התעופה, שם המתינה לו טיסה לתאילנד, הגיעו השוטרים עם נשקים שלופים.
"באופן מפתיע, או יותר נכון לא מפתיע, מגיעים אליו אחרי שלושה שבועות עם צו החיפוש בנשקים שלופים וכשהוא בדרכו לשדה התעופה ואומרים לו מפורשות – באנו לדפוק לך את הטיסה שלך", סיפרה עורכת הדין שלו בבית המשפט.
מה התגלה בחיפוש שנערך בביתו של הצעיר המתגורר בבת ים עם אמו? שום סוג של אמל"ח לא מצאו השוטרים, אבל בחיפוש שנערך בחדר של אחיותיו הקטינות התגלו כמה גרמים מוסלקים של סמים מסוג קוקאין וסם דוסה, והוא הודה שהסמים שייכים לו ולשימושו העצמי.

מי אתה סתיו חשואל?


הרקע לצו החיפוש לנשק בביתו איננו מקרי. למשטרה יש היסטוריה ארוכה של תסכול לגביו, כאשר נראה שהוא מצליח "לצאת טוב" מכל תיק שנפתח נגדו.
חשואל הצעיר היה עצור כבר פעמיים בשנה האחרונה בגין חשד למעורבות בארועי ירי, אך שוחרר לאחר חקירה שכשלה במציאת הוכחות שיקשרו אותו לאותם אירועים. זאת בניגוד למידע המודיעיני, שהצביע עליו כמעורב וקשור לארועים.

3 צפייה בגלריה
מטוס החברה הנתבעת
מטוס החברה הנתבעת
המטוס המריא בלעדיו
(צילום: shutterstock)

לפני כשנה וחצי, בדצמבר 2021 הוא נעצר בחשד שביצע ירי אל עבר ביתו של עבריין אחר בבת ים, אך שוחרר לאחר שגם שם לא נמצאו הוכחות חד משמעיות שקושרות אותו לארוע, למעט המידע שאספו השוטרים ואשר הוביל אותם אליו.
עשרה חודשים קודם לכן נעצר על רקע ארוע של ירי בתוך דירה בראשון לציון. מעצרו התרחש לאחר חקירה ומידע כי חשואל "סגר סולחה" עם מי שירו לו בדירתו, ולאחר שבארון חשמל שבקומת הקרקע של בניין מגוריו של חשואל (המתגורר בקומה הרביעית) נמצאו אקדח דמה רימון הלם ועוד.
לדברי המשטרה, חשואל נשלח ע"י בעל רשת אוכל מוכרת בארץ וחבר ילדות של בעל הדירה, שהירי בוצע בתוך דירת מגוריו. מפרטי הארוע אז, עלה כי לאחר ברגע שהדלת נפתחה החלו היורים לבצע ירי אל פנים הבית, והם מילאו את הקירות בחורים וגרמו נזק לרכוש שבתוכו.

3 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
ביצעו ירי כשהדלת נפתחה
(צילום: שאטרסטוק)

מכל אלה יצא חשואל בשלום, והורשע עד כה בתיקים קטנים של אלימות וסמים. כך לדוגמא הורשע רק לפני 8 חודשים באיומים על נהג אותו חתך בכביש ונהג כלפיו בבריונות לעיני ילדיו של הנהג ההמום שהיו איתו ברכבו. חשואל יצא מרכבו אל הנהג ואמר לו: "סע, חבל אתה ליד הילדים שלך. אני לא יודע מה אני יעשה לך". האירוע הזה זה נגמר במאסר של חודשיים על תנאי ופיצוי של אלף שקל בלבד לנהג המאוים.

קראו גם:

חשואל הוא נכדו של מי שהיה בכיר במשטרת מחוז הצפון, ואף הגיע לשמש כמפקד מרחב במשטרה, וכיום פנסיונר המתגורר במעלות, וכאשר שוחרר ממעצרו הנוכחי נשקלה האפשרות שסבו יהיה זה שערב לו, אך בסופו של דבר הוסכם כי מי שיערוב לו יהיה חבר ילדות שלו. כעת נותר לראות כמה פעמים נוספות עוד ייאלצו שוטרי מרחב איילון וימ"ר תל אביב להביט על גבו המתרחק מהם לאחר שהוא משתחרר מעוד מעצר.