תוכנית למגורים ולעסקים ברובע העסקים של בת ים, המכונה "יוספטל 80", הופקדה ע"י הוועדה המחוזית תל אביב, בראשות ערן ניצן.
3 צפייה בגלריה
יוספטל 80. כך זה צפוי להיראות
יוספטל 80. כך זה צפוי להיראות
יוספטל 80. כך זה צפוי להיראות
(הדמיות: יסקי מור סיון אדריכלים, עורכי התוכנית)
התוכנית, על שטח של כ-6.5 דונם, מהווה שער כניסה צפוני לרובע העסקים של בת ים, וממוקמת בסמוך לתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה (שבקרוב אמורה להתחיל לפעול), ולתחנת מטרו "יוספטל בת ים" שעל קו 3M, ובמרחק של כקילומטר מתחנת רכבת ישראל (תחנת יוספטל).
בהתאם להוראות תמ"א 70 ומדיניות לרובע העסקים של העיר, שאושרה על ידי הוועדה המחוזית, התוכנית כוללת: מגדל תעסוקה בן 16 קומות ומגדל מגורים בן 30 קומות ובו 200 יחידות דיור, שניהם ייבנו מעל מבנה מסד בן 6 קומות של מסחר ותעסוקה. 100 מיחידות הדיור בפרויקט יוקצו להשכרה לתקופה של 25 שנים. סך הכול יכלול הפרויקט כ-36 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר.
תושבי בת ים הוותיקים ודאי יודעים שבשטח התוכנית ממוקם מבנה קופת חולים מאוחדת. מה יקרה לו? שטח זה יועבר לידי הוועדה המקומית וייועד לצורכי ציבור. הוועדה המקומית תוכל לבחור אם לעשות שימוש במבנה הקיים, להוסיף לו קומות, או להקים במקומו מבנה חדש.

3 צפייה בגלריה
העבודות בציר יוספטל "מהיר לעיר"
העבודות בציר יוספטל "מהיר לעיר"
יוספטל כיום
(צילום: קובי קואנקס)

3 צפייה בגלריה
יוספטל 80. כך זה צפוי להיראות
יוספטל 80. כך זה צפוי להיראות
יוספטל 80. כך זה יראה בעתיד
(הדמיות: יסקי מור סיון אדריכלים, עורכי התוכנית)

התוכנית גובלת בתוכנית בנימיני, הממוקמת בפינת הרחובות יוספטל וניסנבאום, ובכך משלימה את התכנון של החזית הצפונית לרובע התעסוקה בבת ים.
התוכנית מתייחסת גם למצוקת החנייה שעשויה להיווצר באזור, ולכן נקבע כי לאור הסמיכות לאמצעי התחבורה הציבורית קבעה הוועדה למבנים תקן חניה נמוך, וכל מקומות החניה למעט אלו של המגורים יהוו חניה ציבורית. כמו כן, במסגרת התוכנית יוקצו 300 מקומות חניה לאופניים מעבר לתקן הנדרש, לשימוש הציבור.

קראו גם:

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר: "התוכנית מהווה נדבך נוסף בתכנון המתהווה בשנים האחרונות לאורך רחוב יוספטל אשר הופך להיות ציר משמעותי בכניסה לעיר".