יוצרים בכיף: תערוכת אמנות של ילדים בני חמש ושש הסובלים מעיכוב התפתחותי תיפתח עוד כשבועיים בבת ים. "העיסוק בתחום האמנות נועד לפתח את הביטוי האישי של כל ילד ולהדגיש את השונות והמיוחדות שלו", מסבירה הגננת.
עדי ליידרמן היא גננת בגן הדייגים בעיר ‑ גן חינוך מיוחד לילדים בעלי עיכוב התפתחותי רב־תחומי בגילאי חמש‑שש.
במהלך השנה ליידרמן התמקדה עם הילדים באמנות כנושא מרכזי, והוא גם שולב בנושאי הלימוד השונים.
התוכנית שילבה אמנות פלסטית, יצירה וציור בהשראת אמנים שונים, סיפורים בנושא אמנות, התנסות בחומרים והתנסות בריקוד ותנועה בחלל בשילוב מוזיקה.
2 צפייה בגלריה
חלק מהיצירות שיוצגו בתערוכה
חלק מהיצירות שיוצגו בתערוכה
חלק מהיצירות שיוצגו בתערוכה
(צילום: פרטי)
קראו גם:
ליידרמן מסבירה שהעיסוק באמנות נועד לפתח את הביטוי האישי של כל ילד ולהדגיש את השונות והמיוחדות שלו, אך גם לפתח ולשכלל הרגלי עבודה ומיומנויות במוטוריקה גסה ועדינה, בשפה, בתחום הגרפו־מוטורי ובתחום הרגשי.
לקראת סוף השנה החליטה ליידרמן לקיים תערוכה בה יציגו הילדים את יצירותיהם.
"כשהתחלנו, היו ילדים שבכלל לא הסכימו לגשת לשולחן, לא הסכימו לצייר או ליצור, והיום הילדים יוזמים בעצמם ומבקשים לעבוד. באמצעות האמנות הילדים עברו תהליך. זה התחיל מנקודה, המשיך לקווים וצורות ואז לאובייקטים, והכל תוך כדי הבניה ודירוג עם תיווך אישי וקבוצתי בהתאמה.
"היה ילד שבתחילת השנה רק שרבט, ממש כמו תינוק, והיום הוא כבר יוצר אובייקטים, צובע בתחום, יוצר צורות ושולט בכלי כתיבה. גם ההורים מופתעים לגלות את היכולות של הילדים".
לדבריה, הילדים יצרו יצירות בהשראת אמנים כמו חנוך פיבן, יאיו קוסאמה ואנדי וורהול, ובעוד כשבועיים התערוכה תיפתח לקהל הרחב.
2 צפייה בגלריה
הגננת עדי ליידרמן
הגננת עדי ליידרמן
הגננת עדי ליידרמן
(צילום: פרטי)
"הילדים ביקרו במוזיאון כחלק מהתהליך ועכשיו הסברתי להם שגם הגן שלנו יהפוך למוזיאון. הם מאוד מתרגשים. הזמנו הורים, אנשי חינוך, גנים צמודים וכמובן כל מי שמתעניין באמנות ותהליכי למידה".
התערוכה תיפתח ב־16 ביוני ותוצג עד 26 ביוני בין השעות 8:30 ל־13:15 בגן הדייגים ברחוב החרושת 5.
יש לתאם הגעה עם הגננת ו"לשלם" עבור התערוכה באמצעות בקבוק פלסטיק או פחית ריקה המיועדים למיחזור.
כל העדכונים - חדשות בת ים