רחוב הלוחמים בחולון ובתל אביב מתחיל במחלף וולפסון ומסתיים בכיכר הלוחמים (מעגל התנועה הגדול בישראל). ברחוב זה שוכנים אתרים מרכזיים וחשובים, ובהם בית החולים וולפסון, משרד הרישוי, קאנטרי חולון, אצטדיון הלוחמים ועוד.
2 צפייה בגלריה
מצלמות במרחב הציבורי
מצלמות במרחב הציבורי
מצלמות במרחב הציבורי
(צילום להמחשה: יוסי וקנין)

בנוסף, רחוב זה הוא מבין צירי התחבורה הציבורית המרכזיים והחשובים ביותר בגוש דן, עת נפח התחבורה הציבורית עולה על 1,500 אוטובוסים ושירותי תחבורה ציבורית אחרים ביממה לאורך הרחוב.
הרחוב באורך 1.6 קילומטרים, למעשה, משמש גם כגבול החוצץ בין העיר חולון ובין חלקה הדרומי של העיר תל אביב - ממש בחזית בית החולים וולפסון, ומסגרת התכנית "מהיר לעיר" של ערי המרכז, עיריית תל אביב מתכננת לסלול נתיב תחבורה ציבורית לאורך כל הרחוב, שעתיד להקל על עומסי התנועה באזור.
עתה מודיעה עיריית תל אביב, כי בכוונתה גם לרשת במצלמות את רחוב הלוחמים ואת הכביש המתחבר לצומת חולון (צומת וולפסון), והצבת מצלמות העירייה במיקום ספציפי זה עשויה לשפוך אור על תושבים ותושבות שבאים ויוצאים שערי המרכז הרפואי וולפסון, כיוון שהמצלמות תוצבנה לכול אורכו של רחוב הלוחמים, הן במקטע מדרום לצפון, והן במקטע ממזרח למערב.
עיריית תל אביב, אף מודעת לכך שהצבת המצלמות עשויה לפגוע בפרטיות הבאים לבית החולים, ולכן מאפשרת לכל מי שהמצלמה עלולה לפגוע בפרטיותו, להגיש התנגדות באתר העירייה. בהתאם להודעה שפרסמה העירייה, מוזכר כי "בכוונת העירייה להציב מצלמות אכיפה בנתיב תחבורה ציבורית ברחוב הלוחמים לאורכו... הציבור רשאי להעביר הערותיו, ככל שסבור שהצילום במקום עשוי להעיד באופן ממשי על מצבו הרפואי של אדם, או צנעת אישיותו".

2 צפייה בגלריה
(בית חולים וולפסון | צילום: עידו ארז)

קראו גם:

חשוב לציין, כי רק שבוע שעבר פרסם מבקר המדינה דו"ח מצלמות מעקב ברחובות ברשויות ישראל, וטען כי חלק מן המצלמות יכולות אף לצלם בתוך בתים. הדו"ח מזכיר, כי "למרות הניסיון להגדיל את תחושת הביטחון האישי של הרשויות השונות, נמצאו לא מעט ליקויים בבדיקה, כולל פגיעה של ממש בפרטיות התושבים".
עם זאת, בישראל אין בגדר החוק התייחסות לסוגיית הצבת מצלמות במרחב הציבורי (ולא הפרטי), והשימוש במצלמות הללו מוסדר רק באמצעות ההוראות הכלליות של חוק הגנת הפרטיות וההנחיות של הרשות להגנת הפרטיות. כיוון שכך, רחוב הלוחמים נמצא בשטח הציבורי, ולכן אין מניעה מעיריית תל אביב להציב שם מצלמות. הציבור אולי יכול להתנגד, אך לא בטוח שזה יעזור לו...
מבית החולים וולפסון נמסר: "זה לא בשטח בית החולים, ולכן זה לא בתחום אחריותנו. אנו מציעים לבדוק מול העירייה".