למה בת ים: נולדתי כאן, גרתי עם הוריי ואחיי במרכז העיר, וכיום אני מתגוררת בשכונת רמת הנשיא. התחנכתי כאן, אפילו את השירות שלי כקומונרית עשיתי בסניף בני עקיבא בת ים מרכז, וכשהתחתנתי, באופן טבעי, היה ברור שאגור בבת ים. בעזרת ה' זכיתי לשרת את הציבור בתחילת דרכי כיו"ר ועד ההורים וחברה בפורום ההורים העירוני, וכיום כחברת מועצת עיר בסיעתו של ראש העירייה, צביקה ברוט".
1 צפייה בגלריה
עו"ד ענבל פלאח–יעקב
עו"ד ענבל פלאח–יעקב
עו"ד ענבל פלאח–יעקב
(צילום: רויטל אלקיים)
אז בבית הספר:
למדתי בממ"ד ציפורי ולאחר מכן בתיכון בית וגן. הייתי אמנם חנונית אבל התקשיתי להתמקד רק בלימודים, על כן, במקביל ללימודיי בתיכון התנדבתי כמדריכה בבני עקיבא, מה שסייע לי לשלב בין הלימודים למשהו שבאמת אהבתי. שאול יסמן ז"ל שהיה המנהל דאז, אמר במסיבת סיום בכיתה י"ב ש'זו התלמידה היחידה שסיימה תיכון בלי להיות באף שיעור'. לימים הפכתי למורה ועו"ד ושילבתי את 2 האהבות שלי בחיים: חינוך ומשפט".
פגישה בהזמנה:
"אבי יאיר פלאח ז"ל, שנפטר בגיל 47. אמנם זכיתי שיגדל אותי במשך 24 שנים אך לצערי זה עדיין כואב שלא הספיק לפגוש את ילדיי. אבי היה אדם צנוע ונעים הליכות, כמו שכל מכריו יוכלו להעיד"
תוכניות לסופ"ש:
"שבת זה זמן משפחה ומנוחה. אנחנו מתחילים בשישי עם ההכנות לשבת. היום כשיש לי את שי־לי שלי, בתי בת ה־11, ההכנות הרבה יותר נעימות ורכות כי היא לוקחת חלק אינטגרלי בהם. השבת נפתחת בקידוש ובסעודת יום שישי ובשבת עצמה סעודת שבת, מנוחה, והילדים נפגשים עם בני משפחה וחברים במסגרת בני עקיבא"
שיר לשבת:
"'אשת חייל', שהוא שיר הלל לאישה. מתאר ומשבח את האישה האידיאלית וקל לזוכרו כי הוא כתוב באקרוסטיכון. שרים אותו אחרי אמירת הפיוט 'שלום עליכם' ולפני הקידוש וסעודת ליל שישי".
המקום שלי:
"סניף בני עקיבא מרכז, ברח' הרצל, שפונה לפני מספר שנים.
תמיד היה ותמיד יהיה נוף ילדותי. העברתי שם את כל הילדות שלי, מכיתה ג' ועד סיום השירות. בתור חניכה, בתור מדריכה ובתור קומונרית. יש לי רגש מיוחד למקום הזה"
הצעה לשיפור:
"מה שחסר היום ועדיין בחברה הישראלית בכלל ובעמדות מפתח הן נשים, נשים בעלות תקווה. אני מוצאת שמדינה בת למעלה מ־70 שנה צריכה וחייבת להגיע למצב בו לאישה יש כוח לחשוב, כוח לפעול, כוח לבצע וכוח ליישם. ראש העירייה התחיל בסוג של מהלך לקליטת נשים לעמדות מפתח בעירייה, אך כנבחרות ציבור אני חושבת שהדרך עוד ארוכה, בבת ים ובכלל"
מה חדש:
"אני מאמינה שאחד מהתפקידים שלי הוא להביא את השינוי בתחום אי־השוויון המגדרי, גם בתפיסה החברתית המסורתית. המטרה היא להפוך את החברה הישראלית החדשה לחברה שמעמידה במרכזה רק את היכולות והכישורים, את החינוך ואת הצדק"
כל העדכונים - חדשות בת ים