בפח האשפה, לעיני כל: כך נמצאו השבוע מסמכים אישיים ורגישים של תלמידי מוסד חינוכי בבת ים. הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים פתחה בחקירת האירוע.
הדיווח אודות המקרה התקבל מאדם פרטי, ולפיו הושלכו כמויות עצומות של תיקים אישיים של תלמידים וכוללים מידע אישי, כגון: תמונות של התלמידים, שאלונים, הערכות פסיכולוגיות וחומרים נוספים אישיים. הרשות פנתה לנציגי מוסד החינוך והעירייה בדרישה לטיפול דחוף ומיידי. בעקבות הפנייה, פעל מוסד החינוך לשם טיפול באירוע ואסף את החומרים החשופים. יחד עם זאת, עד כה טרם הועבר דיווח על אירוע אבטחה חמור, כמתחייב על פי תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע).
1 צפייה בגלריה
המסמכים האישיים שנזרקו לפח
המסמכים האישיים שנזרקו לפח
המסמכים האישיים שנזרקו לפח
(צילום: משרד המשפטים)
קראו גם:
ברשות להגנת הפרטיות מדגישים, כי "על כל גוף המנהל או מחזיק מידע אישי אודות אנשים, בוודאי מוסד חינוך המחזיק במידע רגיש הנוגע לתלמידים וקטינים, לוודא כי הוא פועל לשמור ולהגן על המידע בהתאם לחובתו לפי תקנות הגנת הפרטיות. עוד יצוין כי חובות האבטחה החלות על מידע במאגר מידע, תקפות גם כשמדובר בתדפיס של המידע מתוך המאגר, בפרט כשמדובר במידע רגיש שחלה עליו גם חובת סודיות.
"האחריות לאבטחת המידע מוטלת על כל גוף המנהל או מחזיק מידע, לשם הגנה על המידע האישי של האנשים עליהם הוא מחזיק מידע, ובכלל זה גם בכל הנוגע לתהליכי הארכוב, הביעור או ההשמדה של מידע כזה. אי עמידה בהוראות תקנות הגנת הפרטיות יכולה לחשוף את הגוף להליכי אכיפה מינהליים ופליליים של הרשות ואף לתביעות אזרחיות מצד האנשים שעל אודותיהם דלף המידע, וזאת בנוסף לפגיעה במוניטין של הגוף המפר".
מעיריית בת ים טרם נמסרה תגובה.
כל העדכונים - חדשות בת ים