אחרי 25 שנה, וללא כל שינוי במצבו, דורשת "עמידר" מאדם המתגורר בדירה ששייכת לה בבת ים לשלם פי שלושה יותר שכר דירה.
1 צפייה בגלריה
"מצפים שבגילי אתמודד". שוקי חן
"מצפים שבגילי אתמודד". שוקי חן
"מצפים שבגילי אתמודד". שוקי חן
(צילום פרטי)
קראו גם:
במשך שנים שילם שוקי חן (70) שכר דירה של 800 שקלים עבור דירה ברחוב ארלוזורוב בעיר, אותה קיבל בשנת 1979.
לפני 25 שנה נישא, אך כיוון ששני בני הזוג היו בגיל מתקדם, הם החליטו לחתום ביניהם על הסכם ממון.
"לפני ארבעה חודשים קיבלתי הודעה כי שכר הדירה שלי גדל מ־800 שקל ל־2,360 שקל, בלי שום סיבה", טוען חן. "כשפניתי לעמידר הם אמרו שזה בגלל שלרעייתי יש דירה בבעלותה, אבל מדובר בדירה שהיא רכשה לפני שבכלל הכרנו, בה חיה בתה מהנישואים הראשונים. אין לי שום קשר אליה. לימים, היא מייעדת את הדירה הזאת לפנסיה, אבל היום אין לנו שום קשר לנכס וממילא אין לי שום בעלות עליו והוא לא שלי על פי חוק. מילא אם היום היא הייתה רוכשת דירה, אבל עברו יותר מ־30 שנה. אנחנו נשואים 25 שנה, למה הם נזכרים עכשיו?.
"עבור ארבעת החודשים האחרונים שילמתי באמצעות הלוואה. כל חיי עבדתי בניקיון. אני לא מתבייש, תמיד פירנסתי את עצמי. היום אני אוסף בקבוקים למיחזור כדי לרכוש מזון ותרופות. אני עושה הכל כדי להחזיק את עצמי, אבל סכום כזה יכול להפיל אותי. לא יישאר לי ממה לחיות. מה הם רוצים שאעשה? אכנס לחובות או אולי אתגרש? הפילו עליי חוב ומצפים שבגילי אתמודד איתו".
מעמידר נמסר בתגובה: "בבדיקה שנערכה בחודש אוגוסט 2019 נמצא כי לרעייתו של הפונה דירה בבעלותה. לפי הנהלים שנקבעו במשרד הבינוי והשיכון הופסקה ההנחה בגובה שכר הדירה. בחודש ינואר 2020 החליטה ועדת ההנחות של משרד הבינוי והשיכון באופן מוחרג להאריך את תוקף ההנחה בשנתיים נוספות, עד ינואר 2022. לפני כחודש הוגשה לוועדת ההנחות בקשה לחידוש ההנחה, אך הוועדה החליטה לדחות את הבקשה בשל אי עמידה בקריטריונים (הן מבחינת גובה ההכנסות והן בשל העובדה שהסכם ממון אינו תקף כהפרדה רכושית בין בני זוג לצורכי הנחה בשכר דירה)".