הנהלת תיאטרון נוצר, הפועל בבת ים כבר 11 שנים ומביא הרבה כבוד לעיר, הופתעה לקבל הודעה לפיה עליה להתפנות מהמבנה שבו פועל התיאטרון ברחוב יצחק נפחא בעיר.
2 צפייה בגלריה
תיאטרון נוצר. פינוי מיידי
תיאטרון נוצר. פינוי מיידי
תיאטרון נוצר. פינוי מיידי
(צילום: יובל חן)
במכתב שהעבירה מנהלת התיאטרון, טליה בן־עמי, למנכ"לית העירייה, למנהלת אגף התרבות בעיר, ליועצת המשפטית ועוד בכירים, היא טוענת כי הדרישה להתפנות מן המבנה באה דווקא אחרי שסוכם עם אגף התרבות על היערכות לחורף של הופעות והצגות, כולל תיאום הכנות ופרסומים, וכי בהתאם לכך רוב הכרטיסים להופעות חנוכה כבר נמכרו.
"כידוע, תאטרון נוצר עמל בימים אלה על אירוע חנוכה וכן על תוכנית עבודה לשנת 2023 לבקשתך, כאשר מרביתן כבר נסגרו, התחייבו ונחתמו קדימה", כתבה בן־עמי. "המכתב שהתקבל שיתק אותי. ללא דיון, התרעה או הודעה מוקדמת, מהרגע להרגע. איננו מסוגלים מבחינה כספית, לוגיסטית וחוזית מול גורמים כה רבים לפנות את התאטרון ובוודאי שאיננו חפצים בכך".
במכתבה הזכירה מנהלת התיאטרון כי לפני חמש שנים הפסיקה עיריית בת ים לתמוך במוסד, ולמרות זאת הוא מעניק לעיר כבוד רב, ובין היתר רק החודש קטף את פרס מחזה השנה להצגה "פרט לכך, לא אירע דבר" ואף הביא לעיר משלחת מכובדת של 60 אנשי תרבות ומחול מכל העולם.

2 צפייה בגלריה
ירידה לעומת 2019. עיריית בת ים
ירידה לעומת 2019. עיריית בת ים
בניין עיריית בת ים. יפנו את בניין התיאטרון?
(צילום: קובי קואנקס)

"התיאטרון יוצר ומייצר כבר כ־11 שנים פה בביתו בבת ים, תיאטרון איכותי, מיוחד ורב־גוני לצד שלל פעילויות ואירועים לקהל ולקהילה המקומית בבת ים", סיכמה בן־עמי והפצירה בהנהלת עיריית בת ים לסייע בפתרון המצב.

קראו גם:

מעיריית בת ים מיהרו להרגיע ומסרו בתגובה לדברים כי: "בימים אלה אנו נמצאים בתחילתו של מכרז על השטח המדובר. בכל מקרה, התיאטרון לא יפונה ללא שיח וללא התראה מספקת של מספר חודשים קדימה, כמקובל".