גננת בגן ילדים בחולון, תושבת בת ים בת 41 משכונת רמת יוסף, נעצרה ביום שישי האחרון בחשד כי תקיפת חסרי ישע והזנחת ילדים בגן הילדים.
2 צפייה בגלריה
התעללות
התעללות
חשדות חמורים נגד הגננת
(צילום: shutterstock)

ביום שישי (12.4) הובאה הגננת בפני השופט, איתי הרמלין מבית המשפט השלום בתל אביב. המשטרה טענה כי בוצעה חקירה מעמיקה, שבמהלכה הוחלט לעכב ולעצור את כלל סגל גן הילדים שנמצא בחולון. מדובר בפעוטון (גילאי 0-3) בשכונת נוה רמז בחולון. יש להבהיר, כי הגן בניהולה של חשודה אחרת (שהוארך עד מעצרה עד היום – ראשון), וישנו גן נוסף אותו היא מנהלת – שגם נמצא תחת חקירה.
המשטרה הציגה בפני השופט שבעה סרטונים שונים שצולמו בתקופה האחרונה בגן הילדים. השופט שאל את בא כוח המשטרה מתי הוגשה התלונה הראשונה בנושא, והושב לו כי ב-27 במרץ. בכך, ניתן להסיק כי המשטרה ניהלה בשבועיים האחרונים את פעולות החקירה.

קראו גם:

מבין הדברים שנאמרו בבית המשפט, ניכר שמצד אחד הגננת שיתפה פעולה בחקירת המשטרה, ומצד אחר נראה מקרה שבו היא סוטרת לאחד הפעוטות בגן הילדים. בנוסף, הוסבר כי הגננת צפתה בתחנת המשטרה בשבעת הסרטונים, וכרגע אין למשטרה סרטונים נוספים.
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה בשבעה ימים. בא כוחה של החשודה ביקש לשחרר את החשודה למעצר בית.
השופט הרמלין קבע בסופו של דבר, כי "קיים חשד סביר לביצוע עבירת אלימות ממשית אחת, קרי יש צילום של מצלמת אבטחה שמעלה חשד לכך שבמקרה אחד סטרה לאחד הילדים. לטענת החשודה, היא לא סטרה לו, אלא הסירה פירור מפיו. כאמור, אני רואה בצילום הוידאו כמבסס חשד סביר לתקיפה במובנו של רף ראייתי".
השופט המשיך וקבע כי "בהתחשב בטיב העבירה, בעצמת עילות המעצר ובכך שלמשיבה אין עבר פלילי, ניתן לצמצם את המסוכנות הנשקפת מהמשיבה בדרך של חלופת מעצר".

2 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
מה קרה בגן הילדים?
(צילום המחשה: shutterstock)

השופט אף מסביר, כי "פגיעה בילדים היא חמורה וקיימת חומרה מיוחדת בפגיעה בילדים במסגרת חינוכית, אך כאמור לעיל, המבחן כעת אינו אם המעשה שבו חשודה המשיבה הוא חמור, אלא אם יש צורך במעצרה או בהגבלה אחרת של חירותה כדי להגן על הציבור, כדי למנוע שיבוש החקירה וכדי להבטיח התייצבותה לחקירה ולמשפט. אם בהמשך הדרך תימצא אשמה בביצוע עבירה, כמובן יוטל עליה עונש התואם את חומרת העבירה".
השופט הכריע בשחרור הגננת, תוך חתימה על התחייבות של עצמית של 5,000 שקל, ערבות צד ג' של 5,000 שקל, איסור יצירת קשר כלשהו עם המעורבים בפרשה, הרחקה מגן הילדים לפחות ל-30 ימים ואיסור לעבוד עם ילדים ל-30 ימים.
חן קובריץ, ממטה המאבק למען הילדים מסרה בתגובה: "לפני כשבועיים פנתה לאלה קינן זריהן, מנהלת סיירת מטה המאבק בחולון, אמא שחשדה שמשהו לא תקין מתרחש בגן בכיתת התינוקות והיא תודרכה להכניס מקליט. לאחר שמיעת ההקלטה, נעשתה פניה לפיקוח בבקשה להגיע לגן לצפות במצלמות לאור חשד שלנו לאלימות ואכן המפקחת הגיעה לגן, צפתה ופתחה את התלונה במשטרה, מה שמוכיח את המשמעות והחשיבות של צפיה במצלמות באופן מידי כשיש חשד.
"באם הייתה גישה להורים או לאמא שחשדה, כבר באותו הרגע הסבל של הילדים הללו לכאורה, היה נמנע וכרגע זאת קרה בזכות אמא אחת ערנית שהחליטה לבדוק מה קורה בגן. תיקון חוק המצלמות במעונות היום 0 עד 3 כך שתהיה גישה להורים, חייב לעבור גם בקריאות הבאות על מנת למנוע עוד ועוד פגיעות בילדים חסרי ישע".
פורסם לראשונה: 09:55, 14.04.24