הטיילת של בת ים היא אחד המקומות היפים ביותר בעיר, אבל בשעות היום, ובמיוחד ביולי-אוגוסט, קשה מאוד ליהנות ממנה. השמש קופחת ואין מספיק צל בשביל לשבת וליהנות מכמה דקות של שקט מול הים. בקרוב זה עומד להשתנות - מהפך העיצוב והצל התחיל ומתקדם דרומה.
7 צפייה בגלריה
הצללות בחוף בת ים
הצללות בחוף בת ים
הצללות בחוף בת ים
(צילום - ליאור גרונדמן)

אין כמו לטייל ליד הים, אבל לפעמים זה עשוי להיות חם מאוד ולא נעים. לכן, בשנים האחרונות החלו בעיריית בת ים במיזם הצללות מעוצבות לאורך הטיילת. החוף הראשון שהתחילו בו והפך "מודל לחיקוי" הוא חוף הריביירה המשתפך מרחוב נורדאו, שקודם לכן היה חסום בקיר ובחניון ועבר בו מוביל ניקוז.

קראו גם:

הקיץ הזה נפתח החוף לראשונה בעיצוב מחודש - ואלה שטיילו לאורך הטיילת נהנו מעיצוב מודרני מבלי להיחשף לקרני שמש הלוהטות.

7 צפייה בגלריה
כביש הגישה הישן אל החוף
כביש הגישה הישן אל החוף
כביש הגישה הישן אל החוף
(צילום - ליאור גרונדמן)

לצורך יצירת השינוי, שכרה עיריית בת ים משרד אדריכלים ידוע, שיצר בחוף הריביירה מצללות רבות ומגוונת, והאזור הזה הפך להיות אחד מקטעי הטיילת שמשכו אליהם הכי הרבה מבקרים בקיץ האחרון.
לאור ההצלחה, הוחלט בעיריית בת ים להמשיך את מיזם ההצללות דרומה לכל חופי העיר, ובקרוב תוגש למועצת העיר תוכנית רב-חופית להצללה.
בשיחה עם "מיינט בת ים", מספר אדריכל אהוד נדל - ממשרד האדריכלים, נדל רויזין אדריכלים בע"מ, על התוכנית: "כשניגשנו לתכנן את שצ"פ נורדאו, היה אתגר תכנוני, מי שהגיע לים פגש חניון וכביש גישה לטרקטורים שיורדים לחול. מדרום לחניון נמצא המזח - אחד המקומות המתויירים והאהובים בבת ים, והגישה אליו הייתה מדרכה ברוחב חמישה מטרים בין שני חניונים".

7 צפייה בגלריה
כביש הגישה הישן אל החוף
כביש הגישה הישן אל החוף
כביש הגישה הישן אל החוף
(צילום - ליאור גרונדמן)

מה הרעיון העיצובי של התוכנית?
"הרעיון היה פשוט - במקום כביש למכוניות שיורד לים, נרחיב את הכביש לדרך משולבת ברוחב שמונה מטרים, סוג של 'רחוב שנשפך לים', וכך חיברנו את רחוב נורדאו לים ובמקום כביש למכוניות, זה הפך למדרחוב הליכתי שמשמש גם מכוניות בעת הצורך".

7 צפייה בגלריה
הצללות בחוף הריביירה
הצללות בחוף הריביירה
הצללות בחוף הריביירה. רחוב שנשפך לים
(הדמייה: נדל רויזין אדריכלים)

7 צפייה בגלריה
הצללות בחוף בת ים
הצללות בחוף בת ים
הצללות בחוף בת ים
(צילום - ליאור גרונדמן)

"ההחלטה השנייה הייתה להסיט את הדרך צפונה, ובכך ליצור רחבה רב תכליתית ברוחב עשרה מטרים במקום המעבר שהיה חמישה מטרים. בשלב זה בתכנון, הבנו שחייבים להצל את הרחבה. האתגר פה היה שמתחת לרחבה זו עובר מובל ניקוז (המזח) ואי אפשר לקבוע עמודים בכל מקום ברחבה, צריך לתאם את זה. הרעיון היה ליצור פרגולה באווירה קלילה, לא עוד מלבן שייתן תחושה של תחנת רכבת והרעיון נבע משמשיות בחוף הים, כאילו השמשיות התאספו ויצרו מצללה גדולה בשטח 400 מ"ר".

7 צפייה בגלריה
הצללות בחוף הריביירה
הצללות בחוף הריביירה
השמשיות עושות את השינוי בחוף בת ים
(הדמייה: נדל רויזין אדריכלים)

7 צפייה בגלריה
הצללות בחוף בת ים
הצללות בחוף בת ים
הצללות בחוף בת ים
(צילום - ליאור גרונדמן)

עתה, לאחר שהצללה בחוף הריביירה הצליחה ומשמשת דוגמה עיצובית, שרבים מתושבי העיר כבר נהנו ממנה בקיץ - יתחיל בקרוב השלב הבא. בקיץ הבא כבר יהיו הרבה יותר נקודות צל לצפות מהן בשקיעה היפה בחופי בת ים.