לרגל יום האזרח הוותיק הבינלאומי החל באוקטובר, בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות של אזרחים וותיקים (65+) בתאונות דרכים במהלך חמש השנים האחרונות (2016-2020) בהשוואה למספר האזרחים הוותיקים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים.
1 צפייה בגלריה
קשישים בכבישי העיר
קשישים בכבישי העיר
קשישים בכבישי העיר
(צילום: עמותת אור ירוק)
מטרת הבדיקה היא להצביע על "ערים אדומות" עם היפגעות גבוהה של אזרחים וותיקים, וזאת במטרה להניע את ראשי הערים לקחת אחריות ולטפל באופן מיוחד באוכלוסייה אשר נמצאת בסיכון גבוה להיפגע בתאונת דרכים.
קראו גם >>
בת ים נמצאת במקום השני הגרוע עם 12.11 אזרחים ותיקים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים וותיקים בעיר (351 נפגעים בחמש שנים, 70 נפגעים בממוצע בשנה).
חולון נמצאת במקום השלישי עם 11.55 אזרחים וותיקים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים וותיקים בעיר (399 נפגעים בחמש שנים, 80 נפגעים בממוצע בשנה).
במדד ההיפגעות שיצרו באור ירוק, תל אביב-יפו מובילה עם 16.30 אזרחים וותיקים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים וותיקים בעיר (1,145 נפגעים בחמש שנים, 229 נפגעים בממוצע בכל שנה) וזאת למרות שהיא לא העיר עם הכי הרבה אזרחים וותיקים בישראל.
בני ברק במקום הרביעי עם 11.15 אזרחים וותיקים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים וותיקים בעיר (155 נפגעים בחמש שנים, 31 נפגעים בממוצע בכל שנה).
נס ציונה סוגרת את החמישייה הראשונה והמפוקפקת עם 10.96 אזרחים וותיקים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים וותיקים בעיר (72 נפגעים בחמש שנים, 14 נפגעים בממוצע בכל שנה).
ירושלים, העיר עם הכי הרבה אזרחים ותיקים נמצאת במקום ה-12 במדד ההיפגעות עם 9.31 אזרחים וותיקים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים וותיקים בעיר, (806 נפגעים בחמש שנים, 161 נפגעים בממוצע בכל שנה), כמעט מחצית משיעור הנפגעים בתל אביב-יפו.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן להזדקן במדינת ישראל. ההורים של כולנו מפחדים לצאת מהבית ולא רק בגלל הקורונה. כל חציית כביש היא הימור על החיים. האזרחים הוותיקים נהרגים בשיעור כפול מחלקם באוכלוסייה והנתון הזה חייב להדליק נורה אדומה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים. חייבים למקד את הפעילות בהצלת האזרחים הוותיקים".
לכל העדכונים - חדשות בת ים