מבקרים במרפאת קופת חולים "מאוחדת" ברחוב יוספטל בבת ים הופתעו לגלות כי בכניסה למרפאה יש שלט שעליו נכתב: "אין כניסה לחרדים, אין כניסה להומואים", ודרשו הסבר ממנהלת המקום. מי שהתעמק בשלט, שם לב כי מדובר בשלט מחאה, וכי האמירה נועדה רק לזעזע. בהמשך לכיתוב על השלט נרשם: "אולי אתה הבא בתור? בג"ץ מגן על כולנו מפני חוקים מסוכנים".
1 צפייה בגלריה
"טעם רע". השלט במרפאת "מאוחדת"
"טעם רע". השלט במרפאת "מאוחדת"
"טעם רע". השלט במרפאת "מאוחדת"
(צילום: פרטי)
למרות שברור כי מדובר בהבעת תמיכה במאבק הציבורי נגד הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, את המבקרים התירוץ הזה לא סיפק כלל.
"איך כותבים דבר כזה? אני לא מבין מי מרשה לעצמו בכלל להתבטא כך", אמר אדם חרדי שמקבל טיפול רפואי במרפאה על בסיס קבוע.
"קודם כל, זה ממש לא לעניין להדביק שלט מחאה עם הקשר פוליטי במקום ציבורי, בטח לא מרפאה שאמורה להיות פתוחה לכולם ולא לעשות סלקציה על בסיס דעה פוליטית. אבל בלי קשר, הבחירה בחרדים משאירה טעם רע מאוד. הם לא סתם כתבו חרדים. במרפאה מבקרים המון חרדים, רובם פחות מעורים בעניין הרפורמה בגלל שהם לא מחוברים לכלי תקשורת, ועבורם השלט הזה הוא נטו שנאה. מעניין שהם לא בחרו במיעוט אחר כמו ערבים או אתיופים. הכי קל לחבוט שוב בחרדים כשמתחבאים מאחורי חופש הביטוי. שיתלו שלט כזה נגד ערבים ביפו ונראה מה יקרה למרפאה שם".

קראו גם:

בעקבות התלונות השלט הוסר, אך נראה כי הטעם הרע שהשאיר עוד יישאר זמן מה.
מקופת חולים מאוחדת נמסר בתגובה: "מדובר בשלטים שנתלו בגופים וארגונים רבים ברחבי הארץ, על ידי גורמים לא ידועים. מיותר לציין שפעלנו להסיר אותם באופן מיידי ושאנחנו מכבדים כל אדם באשר הוא ונותנים שירות לכל הלקוחות באופן שוויוני".