שכונת רמת הנשיא בבת ים נחרדה במהלך סוף השבוע לאחר שתושבים זיהו נחש מסתובב בין גלגלי מכוניות שחנו במגרש פרטי ברחוב התבור. התושבים התקשרו באופן מיידי למשטרה ולעירייה, ותוך זמן קצר הגיע מטעם הפיקוח הווטרינרי העירוני לוכד נחשים מיומן.
1 צפייה בגלריה
נחש הצפע שנלכד ברמת הנשיא
נחש הצפע שנלכד ברמת הנשיא
נחש הצפע שנלכד ברמת הנשיא
(צילום: באדיבות עיריית בת ים)
הלוכד הסביר כי הנחש שזוהה הוא צפע מצוי – נחש לילי שלרוב יוצא ממאורתו רק בשעות הלילה. אך במקרים נדירים, כמו מזג האוויר שפקד אותנו בסוף השבוע, ניתן לראותו גם במהלך היום. עוד הסביר כי זהו אחד מן מתשעת הנחשים הארסיים והמסוכנים ביותר החיים כיום בישראל, ואסור להקל בו ראש.
הצפע, שכבר הספיק לקבל את הכינוי "הנחש של רמת הנשיא", נצפה מספר פעמים במהלך השבועיים האחרונים ברחבי השכונה, אולם לוכדים מטעם העירייה לא הצליחו לאתר את מיקומו. בסופו של דבר, כאשר אחד מן השכנים עקב אחר תנועותיו, תוך שהוא משוחח עם הלוכדים מטעם העירייה, ומסביר להם מיקום מדויק שלו ובזמן אמת, הספיק הצוות הווטרינרי להגיע בזמן ולאתר את הצפע מתחת למכונית סטיישן שחנתה במקום.

צפו בלכידת הנחש מבין גלגלי הרכב >>>
הנחש שהתגלה ברמת הנשיא
(צילום: עיריית בת ים)

הצפע נתפס עם המלקחיים הייעודיים המשמשים לוכדי נחשים, והונח בדלי – שנאטם באופן מיידי. הצפע המצוי הוא בעל חיים מוגן והחזקתו בשבי אסורה, למעט מקרים בודדים שבהם נעשה שימוש בנחשים בהיתר ממשלתי מיוחד לצורכי חינוך והסברה, מחקר מדעי, או לצורך הפקת נסיוב נגד ארס לבתי חולים במחלבת הנחשים של ישראל.

קראו גם:

הסבירות כי נפגוש עוד נחש צפע בשכונות בבת ים הוא קטן, כיוון שבדרך כלל נחשים מסוג זה חיים בצפון הארץ (ובעיקר בלבנון ובסוריה). יחד עם זאת, במידה שנתקלתם בנחש - גם אם לא זיהיתם אותו, יש להתקשר מיד למשטרה או לרשויות הווטרינרית, כדי שיגיעו לאתר ולאסוף את הנחש במהירות האפשרית.