ביום העצמאות הקרוב, ה-76 למדינת ישראל, יזכו 120 חיילים וחיילות מכל הארץ בתואר המיוחד: מצטייני ומצטיינות נשיא המדינה. בבת ים הגאווה גדולה ומכופלת - שתי חיילות מהעיר יזכו בתואר. תכירו את מ' ורחל לנדרס.
3 צפייה בגלריה
מ'. מצטיינת הנשיא של בת ים 2024
מ'. מצטיינת הנשיא של בת ים 2024
מ'. מצטיינת הנשיא של בת ים 2024
(צילום: דובר צה"ל)

מ' (בת 21) היא סמלת בתחום הבינה רשתית ביחידה 8200, בת למשפחה שעלתה מאתיופיה בשנות השמונים. היא מגיעה ממשפחה מסורתית שמתגוררת בשיכון ותיקים בבת ים. אחיה שירת בחיל האוויר, אחות נוספת בממר"ם, אחות אחרת בחיל התקשוב.

קראו גם:

היא בוגרת בתי הספר משה שרת וחשמונאים בבת ים וסיימה עם בגרות בפיזיקה וכימיה ברמת חמש יחידות. במהלך התיכון התנדבה במגן דוד אדום, חניכה בתנועת נוער עירונית ובתוכנית אריאלה - תוכנית לתלמידים מצטיינים בני העדה האתיופית. לקראת השירות הצבאי, התקבלה לתכנית קדם צבאית "שחקים" וכיום משרתת בבסיס אמ"ן בדרום.
בשבעה באוקטובר לא הייתה בבסיס, אך יום למחרת הוקפצה לשם, ומאז החליפה מספר צוותים ותחומים בזמן המלחמה, ומספרת כי מרגישה ששירותה הצבאי מאוד משמעותי והיא מרגישה את תרומתה.
ל"מיינט בת ים" היא מספרת: "אני משרתת על מדים בבסיס סגור, ובשגרה עושה משמרות 3+1. בגלל שעשיתי קורס קדם צבאי, חתמתי לתקופה ארוכה יותר ואני אמורה להשתחרר רק ביוני 2025. אני עדיין לא יודעת מה אעשה עם השחרור, אבל כנראה אלך ללמוד את תחום ההנדסה".
איך הודיעו לך שזכית באות הצטיינות?
"המפקדת שלי רשמה את השם שלי בזמן המלחמה – ולא ידעתי על זה. מאז היו הרבה וועדות, ראיינו אותנו, וממש לפני כמה ימים הודיעו לי – ואיזה אושר עילאי. כרגע אני בחזרות לטקס, נעשה תהלוכה בבית הנשיא ובסופו של דבר נקבל סיכה מכובדת".
את יודעת שכל בת ים גאה בך ועומדת מאחורייך, יש לך מסר לתושבים?
"העיר בת ים במגמת השתפרות לאורך השנים, ואני מרגישה את זה גם בכל פעם שאני באה הביתה. בתיכון הייתה השקעה מטורפת, והרגשתי את זה בכל רגע. אם זה באיכות המורים, רשת לימודים תומכת, וגם מעבר: בתנועות נוער ועוד. העיר מאוד משקיעה בנו בחינוך, וזה בהחלט סימן חיובי".

3 צפייה בגלריה
 רחל לנדרס
 רחל לנדרס
רחל לנדרס. מצטיינת הנשיא של בת ים 2024
(צילום: דובר צה"ל)

מצטיינת הנשיא השנייה של בת ים היא סמלת רחל לנדרס (23). היא נולדה בבוסטון בארצות הברית, ועלתה הישר לבת ים באוגוסט 2022. בארצות הברית חלק גדול ממסיימי התיכון ממשיכים לקולג', וגם רחל סיימה תואר ראשון במשפט פלילי וקרימינולוגיה בטרם עשתה לישראל.
ל"מיינט בת ים" היא מספרת במבטא אמריקני כבד: "עליתי כחיילת בודדה, ורציתי להיות הכי קרבית שרק אפשר". ואכן, צה"ל הציב את רחל כלוחמת בברדלס (רובאי 06) בגבול מצרים כחלק מצוות צלפים. ברדלס הוא גדוד מעורב של חיל הרגלים, שבו משרתים נשים וגברים יחדיו.
"אני נמצאת בפעילות מבצעית, וחלק מהשירות היה בעזה וחלק ממש על הגבול בדרום הארץ", היא מספרת תוך שהיא מציינת כי היא אמורה להשתחרר בדצמבר הקרוב.

3 צפייה בגלריה
 רחל לנדרס
 רחל לנדרס
רחל לנדרס בשטח. הגדוד מעורב
(צילום: דובר צה"ל)

איך קיבלת את הבשורה?

"מפקד הפלוגה התקשר אליי ואז הוא אומר לי, 'יש לי משהו חשוב שאני רוצה להגיד לך: את קיבלת אות מצטיינת נשיא המדינה' – וכל כך התרגשתי ושמחתי".
המשפחה שלך תגיע לטקס?
"האמת שלא יצליחו להגיע עכשיו, אבל ממש לפני כמה ימים חזרתי לבקר אותם מבוסטון הקפואה והמושלגת. ממינוס 40 מעלות צלזיוס, הגעתי לפה למדבר לפלוס 40 מעליות צלזיוס. 80 מעלות הבדל במרחק טיסה קצר וביום אחד".
רחל מספרת כי תמשיך להתגורר בבת ים עד סיום השירות, לדבריה היא מאוד נהנית מהשירות הצבאי, ויש אפילו סיכוי גדול שהיא תחתום קבע.