שלושה שבועות לאחר מותו הטראגי של יורי וולקוב ז"ל במעבר החצייה ברחוב אילת בחולון, והחשוד ברצח, עדי מזרחי, שותק כמו דג בחקירותיו. הצהרת התובע, המוגשת לפני כתב אישום, מלמדת על פרטים חמורים.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח ברחוב אילת. יורי וולקוב ז"ל
זירת הרצח ברחוב אילת. יורי וולקוב ז"ל
זירת הרצח ברחוב אילת. יורי וולקוב ז"ל
(צילום: דוברות המשטרה, באדיבות המשפחה)
יורי וולקוב, תושב בת ים, עובד בכוח העזר בבית חולים איכילוב, נרצח בדקירה לאחר שככל הנראה התגלע ויכוח בינו ובין רוכב קטנוע במעבר חצייה ברחוב אילת בחולון. על פי החשד, וולקוב ניסה לסייע לרעייתו כשלפתע רוכב האופנוע שלף סכין, דקר אותו ונמלט מהמקום.
יממה לאחר מכן נעצר עדי מזרחי, תושב חולון, בחשד לביצוע המעשה, תוך כדי ביצוע המעצר הותקפו השוטרים ע"י כלבו של מזרחי. ארבעה ימים לאחר מכן הודיעה המשטרה כי מזרחי הודה בביצוע הרח. אך מאז חזר בו ואינו מדבר עוד בחקירותיו.
בדיון שנערך בבית המשפט בעניין, המליץ השופט הוותיק, שמעון קאפח, המשמש גם כשופט עמית במחוזי בת"א, לעורכי דינו של עדי מזרחי, לחזור בהם מהערר. זאת לאחר שעיין במסמכי חוות הדעת של המכון הפתולוגי. השופט ציין שעל פי מה שראה בדו"ח לא ישקול את שחרורו של מזרחי כעת, וגם לא ישקול את קיצור ימי מעצרו.
מאז מעצרו של מזרחי לפני כשלושה שבועות (24.11.22), הוא מצוי בבידוד מוחלט ללא יכולת לתקשר עם העולם מלבד עם עורכי דינו.
חוות דעת ראשונית שאחר הרצח מלמדת כי, "זוהתה חדירה של כלי חד בלבו, שחדר לחזה מצד שמאל". אך מזרחי נוצר את לשונו בחקירות, ולא משיב לאף שאלה, זניחה ככל שתהיה. זאת למעט הפעם היחידה בה קשר את עצמו לביצוע רצח וולקוב בגרסה שמסר באחת החקירות.

2 צפייה בגלריה
עדי מזרחי
עדי מזרחי
עדי מזרחי
(צילום: יריב כץ, מתוך אתר ynet)

בחקירותיו הטיחו בו השוטרים כי, "לאחר המעשה הוא מחק את תמונותיו ושל הקטנוע מהרשתות החברתיות, הוטחו בפניו מצלמות של מסלול נסיעתו מרגע יציאתו מהבית ועד החזרה, הוטחה טענה שדקר בחזה מצד שמאל כדי להרוג, הוא נשאל לגבי טענות שלא קיבל אוכל ומים במעצר, נשאל אם מסכים לבצע שחזור של האירוע במקום האירוע. כל הזמן שמר על זכות השתיקה".

קראו גם:

נכון להיום (חמישי) מעצרו הוארך שוב עד ליום ראשון הקרוב (18.12.22). כך קבעה שופטת המעצרים אביטל אמסלם-גלבוע. עוד קבעה השופטת, כי גם שישי ושבת יילקחו בחשבון במניין ימי החקירה של המשטרה ושל המכון הפתולוגי, עד לקביעת חוות דעת סופית לקביעת סיבת המוות של וולקוב המנוח.