מה אתם מדמיינים כשאתם חושבים על אנטליה? רובנו חושבים על חוף, נופש והרבה אוכל טוב. מה לעומת זאת חושבים עלינו באנטליה? הם ממש לא אוהבים אותנו. לפי הודעה דרמטית שהגיעה מ"בירת הנופש" של טורקיה הישר לבת ים, היא כבר לא אחות.
2 צפייה בגלריה
אנטליה טורקיה. כבר לא אחות
אנטליה טורקיה. כבר לא אחות
אנטליה טורקיה. כבר לא אחות
(צילום: canva)

בהכרזה מכעיסה שהגיעה הישר מאחד מהמקומות האהובים על הישראלים נמסר שהיא מבטלת את הסכם הערים התאומות עם בת ים. ההסכם, שנחתם בין אתר הנופש הפופולרי ביותר בטורקיה, לבין בת ים בשנת 1997, בוטל על ידי הצד הטורקי במחאה על מלחמת 'חרבות ברזל' המתמשכת ברצועת עזה.
ההחלטה התקבלה השבוע על ידי מועצת העיר של עיריית המטרופולין של אנטליה, המנוהלת על ידי מפלגת העם הרפובליקנית הראשית של האופוזיציה (CHP). המועצה, המורכבת מחברים ממפלגות פוליטיות שונות, הצביעה פה אחד על ביטול ההסכם מיום 26 בנובמבר, 1997.

קראו גם:

בהודעת העירייה נמסר, כי כל היחסים הנוכחיים והעתידיים עם בת ים הופסקו בשל "ההתקפות הבלתי אנושיות המתמשכות של ישראל על תושבי עזה לנגד עיני העולם". ראש עיריית אנטליה הודה לחברי מועצת העיר על החלטתם.

2 צפייה בגלריה
בת ים
בת ים
אוהבים את בת ים, מתגעגעים לאנטליה?
(צילום: איילת רוטה)

ביטול הסכם ערים תאומות עם העיר הישראלית הוא האחרון בסדרת פעולות המחאה בטורקיה נגד ישראל שנגרמו עקב מלחמתה בעזה. הסכם הערים התאומות בין אנטליה לבת ים הוצע במהלך ביקורו של הנשיא דאז, סולימן דמירל, בישראל בשנת 1996, בתקווה שיסייע בפיתוח התיירות והמסחר בין שתי המדינות.
זו אינה פעם ראשונה שמבוטל הסכם ערים תאומות מסיבות פוליטיות. בינואר 2023, העיר ברצלונה בספרד ביטלה את הסכם ערים תאומות עם העיר תל אביב, בעקבות הצעה שיזמו מפלגות השמאל, פעילי BDS וראשת העיר, אדה קולאו, אשר לטענתם "פשעים שישראל מבצעת בעם הפלסטיני".
יחד עם זאת, בספטמבר האחרון - מספר חודשים לאחר שנכנס לתפקידו כראש עיריית ברצלונה, ג'אום קולבוני, הוא הפך לחלוטין את ההחלטה של אדה קולאו שסיימה את תפקידה. ברצלונה שוב אימצה אליה את תל אביב כאחותה הלא תאומה.
אפשר לקוות שההסכם בין אנטליה לבת ים יחודש בעתיד, לאחר שהמצב יירגע והאינטרסים הכלכליים שוב יגברו על האינטרסים הפוליטיים. בינתיים, כדאי שתחפשו יעד אחר לחופשת "בטן גב" ובופה.