כבר תקופה ארוכה שהורים לילדי גן בבת ים מתלוננים על קבלת הודעות על סגירת הגן עקב מחסור בכוח אדם. לרוב מדובר בהודעות שמגיעות בשעת לילה וללא כל הכנה, ומאלצות הורים רבים לקחת ימי חופש מהעבודה.
1 צפייה בגלריה
ברוט
ברוט
ברוט
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
אמנם מדובר בתופעה ארצית, אבל זה לא מנע מראש העירייה צביקה ברוט להודיע כי אם לא יימצא פתרון לבעיה הוא יפנה לבג"ץ. "כבר תקופה ארוכה שמדי יום נעדרות גננות מגני הילדים, בשל מחסור בכוח אדם שלא מטופל על ידי הנהלת משרד החינוך", מאשים ברוט, "בלית ברירה, עובדי העירייה המסורים עושים כל מאמץ כדי למלא את החוסרים של משרד החינוך על ידי עובדות עירייה שנשלחות להחליף את הגננות, אבל זה לא אמור להיות ככה. משרד החינוך צריך לעמוד בחובותיו".
ברוט אף הציב דד־ליין למציאת פתרון: עד סוף השבוע הקרוב. "יחד עם ידידי ממלא מקום ראש העירייה, אלי יריב, אנו נקרא לבית המשפט לחייב את המדינה לעשות כל שביכולתה, כולל שימוש במורות חיילות, בני ובנות שירות וכל פתרון אפשרי אחר, כדי לעצור את השערורייה המתמשכת הזו", אמר ברוט. "אם המדינה אינה יכולה לטפל בגני הילדים, עליה להעביר את האחריות אלינו, ראשי הערים. אנחנו נדע, כפי שהוכחנו שוב ושוב, לנהל אותם בצורה אחראית ונכונה יותר".
האם בג"ץ הוא הפתרון? אפילו עובדי החינוך בספק, "זה נשמע טוב, אבל לא בטוח שבמבחן המציאות זה יכול להועיל", טוענת עובדת חינוך בעיריית בת ים. "ברוט השתתף במחאת הסייעות, צעד איתן בטיילת ותמך בהן, זה יפה ומכובד אבל המצוקה היא מהשורש. אין גננות ואין סייעות כי זה מקצוע שוחק עם משכורת נמוכה. זו משוואה פשוטה, אם רוצים יותר כוח אדם אז צריך להשקיע בו. היום קופאית שיושבת בסופר ומעבירה מוצרים מקבלת יותר מסייעת, אז למה בכלל לטרוח להיות סייעת?".