ויכוח לא-צנוע בנושא צניעות פרץ השבוע בבת ים. הסיבה: פרסום אירוע סוכות המיועד לאוכלוסייה הדתית והחרדית בעיר. בניגוד לאירועים אחרים שהתקיימו בארץ לאחרונה ומיועדים לציבור החרדי, כאן מדובר באירוע מעורב שאין בו הפרדה מגדרית, עם זאת המשפט: "הכניסה בלבוש צנוע", גרם לכעס ואף הוביל לפתיחת עצומה הקוראת לביטולו.
4 צפייה בגלריה
הכניסה בלבוש צנוע ללונה פארק?
הכניסה בלבוש צנוע ללונה פארק?
הכניסה בלבוש צנוע ללונה פארק?
(צילום המחשה: canva)
הסערה פרצה לאחר פרסום של האגף התורני של עיריית בת ים לאוכלוסייה הדתית והחרדית המתגוררת בעיר, על כך שבמהלך חול המועד סוכות (02-03 באוקטובר) יתקיים "אירוע לונה פארק ענק" באולם הספורט עופר. האירוע יכלול קרוסלת מטוסים, רכבת רכב מתהפך, מתקני נינג'ה, סימולטור גלשן מים, ג'ימבורי, מתנפחים ועוד, והוא כאמור מכוון לאוכלוסייה שומרת המסורת בבת ים.

4 צפייה בגלריה
פרסום הלונה פארק שעורר סערה
פרסום הלונה פארק שעורר סערה
פרסום הלונה פארק שעורר סערה
(צילום מסך)

בהזמנה לאירוע, שהופק על ידי מוטי בוסקילה מהאגף התורני בעיריית בת ים, צוין כי כרטיס הכניסה יעלה 20 שקל לכל אדם (מגיל שנתיים) וכי מכיוון שהוא פונה לקהל הדתי-חרדי, הכניסה בלבוש צנוע.
משפט זה עורר את זעמה של המתמודדת לראשות העירייה, קטי פיאסצקי, המייצגת בין השאר את מרצ וכן את סיעת "בת ים חופשית ודמוקרטית".

קראו גם:

פיאסצקי הגיבה על הדברים וכתבה בהודעה פומבית כי אינה מוכנה שאירועים יוצנעו בעיר בת ים, ואף הזכירה כי לא יתכן שיעמוד גבר בכניסה לאירוע ויגיד לילדות או לנערות שמגיעות בגופייה כי הן לא תוכלנה להיכנס ללונה פארק
פיאסצקי אף קראה לתושבי העיר לחתום על עצומה המבקשת לבטל את האירוע.
בתגובתה הרשמית כתבה פיאסצקי: "לא למשמרות צניעות בבת ים! לא נהפוך לבית שמש. הבוקר גיליתי כי בהחלטת עירייה, ובשיתוף מפעל הפיס, באמצע שכונה חילונית יתקיים לונה פארק באירוע חג מסובסד לילדי העיר עם תנאי אחד: הגעה בלבוש צנוע בלבד. אני חושבת על הבנות שלי, מנסות להיכנס ללונה פארק שארגנה העירייה, ושומר בכניסה אומר להן שאסור להן כי הן לא לבושות צנוע".

4 צפייה בגלריה
קטי פיאסצקי
קטי פיאסצקי
קטי פיאסצקי. "לא נהפוך לבית שמש"
(צילום: ינאי יחיאל)

פיאסצקי המשיכה וכתבה: "העירייה אומרת לבנות שלי: רוצות איראן? תבלו. רוצות להישאר חופשיות? תשארו בבית. לא יכול להיות שבעיר ליברלית ומתקדמת נקיים אירוע במימון העירייה, בלב שכונה חילונית, שתנאי הכניסה בו הוא לבוש צנוע. הכפייה והשתלטות של גורמים קיצוניים על העיר חייבת להיפסק - אף אחד לא יגיד לילדות שלנו איך להתלבש ולאן מותר או אסור להן להיכנס".
בדיקת "מיינט בת ים" מול המחלקה התורנית מלמדת שיש זווית נוספת לסוגיה. ראשית, בניגוד לאירועים אחרים ברחבי הארץ המיועדים לאוכלוסייה החרדית, כאן אין הפרדה מגדרית: גברים ונשים יכולים להגיע יחד כמשפחות שלמות.
בנוסף, אותה הזמנה פורסמה באותו נוסח גם בשנים קודמות, אך מבקרי האירוע יודעים לספר שהוא תמיד היה פתוח לכולם. לדבריהם, איש לא הגביל כניסה, בדק את אורך החצאית, לא התיר לנשים בגופייה להיכנס או מיפה את משלמי הכרטיסים לפי המגזר שאליו הם משתייכים.

4 צפייה בגלריה
רפי ברנז ."אפילו האירוע עצמו לא בהפרדה"
רפי ברנז ."אפילו האירוע עצמו לא בהפרדה"
רפי ברנז ."אפילו האירוע עצמו לא בהפרדה"
( צילום: איילת רוטה-גבאי)

מנהל האגף התורני בעיריית בת ים, רפי ברנס, אף הדגיש בתגובתו ל"מיינט בת ים": "בכל שנה מגיעות נשים חילוניות עם הילדים לאירוע זה. לא תמצאו אישה אחת שתגיד שאמרו לה משהו, ואפילו האירוע עצמו לא בהפרדה".
עוד ציין ברנס ואמר: "הרי אנחנו נמצאים ימים ספורים אחרי שעיריית בת ים השקיעה מיליוני שקלים באירועים מדהימים לציבור הכללי, בסוכות עושים אירוע קטן לציבור שהוא שליש מהעיר, ואז פיאסצקי מתעוררת. אז קודם כל, אנחנו לא מתביישים בזהות היהודית שלנו, ודבר נוסף - בכל שנה נכנסים לאירועים שלנו עשרות נשים חילוניות שמתקבלות באהבה, מעולם לא אמרנו לאישה כלום, אבל עושים השתדלות ומבקשים מראש להתחשב".