תושב בת ים שהקים צילייה קטנה בחוף הים בעיר, כמעט ספג דוח, וטוען: "החוף שייך לכולנו, אסור לאף אחד להשתלט עליו עבור כסף".
האיש הגיע עם נכדיו לחוף הסלע והקים צילייה קטנה עבור הילדים, אלא שלהפתעתו ניגשה אליו פקחית ודרשה ממנו לפרק את הצילייה.
1 צפייה בגלריה
"מכריחים אנשים להצטופף". הצילייה שהציב התושב
"מכריחים אנשים להצטופף". הצילייה שהציב התושב
"מכריחים אנשים להצטופף". הצילייה שהציב התושב
(צילום: פרטי)
"לא הבנתי מה הבעיה. מדובר בצילייה קטנה שלא מפריעה לאף אחד. לצידי הייתה רצועת חוף ענקית עם כיסאות ומיטות שמושכרים בכסף ‑ 25 שקלים למיטה ו־15 שקלים לכיסא, לא כולל הנחה לתושבי בת ים, אז כנראה שרק בתשלום מותר ליהנות מהחוף. אני תושב העיר וגר בסמוך לחוף, אבל בחרתי לבלות עם הנכדים בנפרד. מה איתנו? לנו לא מגיעה פינה קטנה? זה לא היה במעבר ולא הפריע לאף אחד".
במקום אמנם מוצבות ציליות בחינם לציבור הרחב, אך לטענת המבלים בחוף הן לא מספיקות.
קראו גם:
"אלה ציליות קטנות", ממשיך האיש. "עשו לנו טובה והשאירו שביל קטן. כולם מצטופפים שם וזה לא נעים וגם אין מספיק צל. למה להצטופף עם אנשים כשאפשר לפתוח צילייה שלא מפריעה לאף אחד? הפקחית עשתה כמה טלפונים ובסוף אמרו לי שהפעם הם יבליגו, אבל שבפעם הבאה לא אפתח צילייה.
"לא קיבלתי את זה, והתקשרתי בעצמי לפיקוח, אבל הם נתנו לי את אותה תשובה, שהפעם הם מוותרים אבל אסור לעשות את זה. זה ממש לא ברור לי למה מכריחים אנשים להצטופף או לשלם כסף. אני רוצה ליהנות עם נכדיי ולא לשלם כסף. חוף הים שייך לכולם. אסור לאפשר לאף גורם כלכלי להשתלט על מה שמגיע לכולנו, החוף שייך לציבור כולו".
מאגף החופים נמסר: "הפיקוח העירוני מאשר הכנסת ציליות כאשר מדובר בחוף שאינו מוכרז. לא כן בחוף מוכרז, עקב הצפיפות וההפרעה לשאר היושבים בחוף".