סיפור על נקמה ידועה מראש? כשנתיים וחצי לאחר שתומר אלפסי (22) רצח את נדב בוחניק (24) בצהרי היום באשדוד, ושבועות ספורים לפני שבית המשפט אמור לגזור את עונשו, הגיעה על פי החשד הנקמה ממשפחתו של הקורבן. אריה בוחניק, אביו של נדב, ירה בצהרי יום שישי שעבר לעברו של בבר אלפסי, אביו של רוצח בנו, שהיה באותה שעה בפיצוציה.
7 צפייה בגלריה
זירת הירי באשדוד, אריה וליליאן בוחניק, בבר אפלסי
זירת הירי באשדוד, אריה וליליאן בוחניק, בבר אפלסי
זירת הירי, אריה וליליאן בוחניק, בבר אלפסי
(צילומים: גדי קבלו, פייסבוק)
מאז הרצח פרץ סכסוך בין שתי המשפחות שבא לידי ביטוי בין היתר בפוסטים מאשימים, טענות על הטרדות לכאורה על ידי משפחתו של הרוצח ומפגשים טעונים בבית המשפט.
"מיד אחרי הרצח אריה אמר שהוא לא ישתוק על רצח בנו נדב ולא יוותר להם", אמר מכר של המשפחה. במשטרה סבורים כי הירי לעברו של אלפסי לא היה מקרי או ספונטני והיווה חלק מתוכנית שנרקמה. הרקע, ככל הנראה: הניסיון של אלפסי לסייע לבנו להימלט לדירת מסתור בשדרות זמן קצר לאחר הרצח.
הוריו של בוחניק התקשו להשלים עם העובדה שנגד בבר ובנו ישי, שסייע לו על פי החשד במבצע המילוט, לא הוגשו כתבי אישום והם שוחררו. "איך מדינת חוק נותנת לגיטימציה לסייע לעבריין לצאת בלי עונש", שאלה ליליאן בוחניק לאחר שבית המשפט הרשיע את אלפסי ברצח בנה.

"ראו שיש ביניהם שנאה קשה"


ביום שישי שעבר, בשעה 10:00 בבוקר, היה המרכזון ברחוב הקישון ברובע י"א הומה אדם. מאות תושבים הגיעו כהרגלם לעשות סידורים אחרונים לפני כניסת השבת, לקנות חלות ומאפים ולשדרג את התספורת ואת הפן.

7 צפייה בגלריה
זירת הירי באשדוד
זירת הירי באשדוד
זירת הירי באשדוד
(צילום: גדי קבלו)

לפיצוצייה של רביבו, שממוקמת במפלס העליון של המרכז המסחרי, הגיע כהרגלו בבר אלפסי כדי למלא טופס הגרלה ולשוחח עם הלקוחות הקבועים. משפחת אלפסי מתגוררת אומנם ברחוב העצמאות בסיטי, אך בבר מחובר היטב לגורמים בכדורגל המקומי במסגרת עבודתו במזנון של אצטדיון הי"א.
לפתע הגיע למקום אריה בוחניק, המתגורר ברובע ט"ו הסמוך, ובין שני האבות התפתח עימות מילולי. עדי ראייה סיפרו כי בוחניק עזב את המקום אך חזר לאחר מכן כשהוא רכוב על אופנוע ומצויד באקדח. על פי החשד, בוחניק שלף את האקדח וירה לעברו של אלפסי שעמד מחוץ לפיצוצייה. אלפסי נפצע במפשעה אך נאבק בבוחניק עד שהצליח להפיל מידיו את האקדח, ובמקביל הגיעו כוחות משטרה וכוחות ההצלה. בוחניק נאזק ונעצר ואלפסי הובהל לבית החולים אסותא כשהוא פצוע באורח בינוני.

7 צפייה בגלריה
בבר אלפסי. שרד 3 ניסיונות התנקשות
בבר אלפסי. שרד 3 ניסיונות התנקשות
בבר אלפסי. שרד 3 ניסיונות התנקשות
(צילום: פייסבוק)

"זו הייתה מריבה טעונה בין שני אנשים שראית שיש ביניהם שנאה קשה", סיפר עד ראייה. "בבר אלפסי לא נכנע למרות הפציעה ונלחם בבוחניק עד שהצליח להעיף ממנו את האקדח". מבקר אחר שהיה במרכז באותה עת סיפר כי אילולא היה מעצור באקדח האירוע יכול היה להסתיים באסון נוסף.
מספר שעות לאחר הירי הובא בוחניק להארכת מעצר בבית משפט השלום באשדוד. הדיון בעניינו שפך אור על היריבות בין שתי המשפחות. בוחניק טען כי הוא סובל מהתנכלויות לכאורה מצד בני משפחת אלפסי. הירי לטענתו נעשה כתגובה לוויכוח שהתפתח בינו ובין אלפסי במפגש בפיצוצייה.
מהצד השני נשמעות טענות סותרות. "הם אלה שרדפו אחרינו במשך כל התקופה אחרי האירוע, הטרידו והפריעו כל הזמן", אמרו השבוע מקורבים למשפחת אלפסי.

המשטרה: גרסה סותרת לתיעוד במצלמות


המשטרה טענה כי בוחניק החזיק בנשק באופן לא חוקי ואף גנב אותו על פי החשד. בבקשה להארכת מעצרו נכתב כי הוא חשוד בביצוע עבירות של ניסיון לגרום למותו של אדם. עו"ד נאשף דרוויש מהסניגוריה הציבורית טען כי בוחניק לא הגיע לפיצוצייה במטרה לפגוע או לרצוח את אלפסי אלא כדי לדבר איתו. "הוא לא התכוון לרצוח את המתלונן", טען הסניגור. "הוא הגיע לדבר עם המתלונן בלבד".

7 צפייה בגלריה
אריה וליליאן בוחניק
אריה וליליאן בוחניק
אריה וליליאן בוחניק
(צילום: פייסבוק)

נציג המשטרה שלל את גרסתו של בוחניק, ואמר: "אירוע הירי הוא סיומה של שרשרת מחשבות ותוכניות שקדמו למפגש. אני לא ארחיב כדי לא ליפול בלשוני, אך הניסיון של עו"ד דרוויש להציג את זה כמשהו שיצא משליטה אינו נכון".
הסניגור ציין כי בוחניק היה זה שהתקשר למשטרה ודיווח על הירי. נציג המשטרה טען כי אין לכך חשיבות וביקש להאריך את מעצרו של בוחניק ב־14 ימים לצורך השלמת החקירה.
הסניגור טען כי מצבו הנפשי של בוחניק קשה מאז שבנו נרצח וכי הוא מנסה לשמור על שלמות משפחתו בעקבות הטרגדיה. בתו של בוחניק, כך נטען, סובלת מאז הרצח מחרדות ומהתקפים אפילפטיים ובני המשפחה עדיין שרויים באבל כבד על אובדן הבן הבכור.
"אריה בוחניק אומר בצורה ברורה 'עברתי אירוע'", ציין הסניגור. "אני לא מאחל לאף אחד שהבן שלו יירצח בגיל 24. הוא והמשפחה שלו עוברים הצקות לכאורה מהצד השני ואני לא יודע מה הסיבה או הרקע. המשיב ניסה לפנות ולדבר עם המתלונן, לסגור את העניין, אבל הוא פחד. כשהוא עשה זאת בסופו של דבר הוא החזיק בנשק במידה ואם יתפתח אירוע יוכל להגן על עצמו".

7 צפייה בגלריה
רצח בכוונה תחילה. תומר אלפסי
רצח בכוונה תחילה. תומר אלפסי
רצח בכוונה תחילה. תומר אלפסי
(צילום: פייסבוק)

הסניגור ביקש להאריך את מעצרו של בוחניק במספר ימים בלבד ולספק לו ציוד רפואי בתא המעצר בעקבות ניתוח שעבר לפני כשלושה חודשים. שופטת המעצרים בבית משפט השלום באשדוד, טלמור פרס, האריכה את מעצרו של בוחניק בשישה ימים, עד יום רביעי השבוע.
בדיון השני להארכת מעצרו ייצג את אלפסי עו"ד רועי אטיאס שהחליף את עורך הדין מהסניגוריה הציבורית. עו"ד אטיאס טען כי מדובר במקרה של "פליטת כדור" ואף "טעות". הוא טען כי הכדור לא חדר לגופו של אלפסי אלא רק "שפשף" אותו.
נציג המשטרה הכחיש את הגרסאות החדשות של הסניגור. הוא ציין כי אלפסי נותח מאחר והיה לו פצע חדירה. בנוסף, המשיך לדבוק בחשדות של המשטרה כי הירי היה מתוכנן. נציג המשטרה טען כי יש סתירות בין גרסתו של בוחניק לתיעוד ממצלמות האבטחה.
לאחר ששמעה את שני הצדדים האריכה השופטת את מעצרו של בוחניק עד ליום שני הקרוב (12.9).

ריב סתמי שהגיע לרצח


יצוין כי מיד לאחר הרצח סיפרו מקורבים לבוחניק ולאלפסי כי המתיחות ביניהם הייתה ידועה גם להוריהם. היריבות בין השניים החלה לדבריהם כעשרה חודשים לפני כן, בעקבות ריב סתמי שפרץ במהלך בילוי בבר. החברים טענו כי בני משפחת בוחניק ניסו להשכין שלום בין נדב לתומר ופנו בין היתר לבבר אלפסי על מנת ליישב את הסכסוך. המריבה הוכרעה בסופו של דבר ברצח אכזרי לאור יום ב־10 בפברואר 2020.

7 צפייה בגלריה
נדב בוחניק
נדב בוחניק
נדב בוחניק
(צילום: פרטי)

כשעה בלבד לאחר האירוע, לפני שהמשטרה תפסה חשודים במעשה, העלתה אחותו של בוחניק פוסט עם תמונתו של אלפסי וסימנה אותו כרוצח. למחרת העלתה האם פוסט ברוח דומה. בפוסט אחר כתבה האם השבורה: "אל תדאג אהובי, ה' ינקום את דמך".
כשמשפטו של אלפסי נפתח הקפידו בני משפחת בוחניק להגיע לכל הדיונים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. לפני כשנה, בדיון הראשון שבו עלה אלפסי להעיד, עוררו בני משפחת בוחניק מהומה רבה. הגפרור שהצית את האש בקרב המשפחה שהגיעה בהרכב מורחב, היה בקשת המאבטחים להמתין מחוץ לאולם עד תחילתו של הדיון.

7 צפייה בגלריה
הפוסט של האם ליליאן בוחניק
הפוסט של האם ליליאן בוחניק
הפוסט של האם ליליאן בוחניק
(צילום: פייסבוק)

כשבני משפחתו של אלפסי הגיעו הם ספגו מהם מטר של קללות. משפחת בוחניק, החל מהדודים וכלה בסבתא, הסתערו על דלת האולם וניסו להדוף את המאבטחים. "הבני זונות לא יחגגו שם עם הבן הרוצח שלהם ואנחנו נשב בחוץ", צעק אחד מבני המשפחה.
בהכרעת הדין של אלפסי, שניתנה בחודש יולי השנה, הוא הורשע כי דקר את בוחניק מתוך כוונה לגרום למותו. אלפסי עקב במכונית המרצדס שלו אחרי בוחניק שרכב על אופנוע. כשהם הגיעו לצומת בשדרות תל חי ניסה אלפסי לדרוס את בוחניק והעיף אותו מהאופנוע. לאחר מכן דקר אותו שלוש פעמים בבטן ובחזה באמצעות סכין עם להב באורך של כ־7.5 ס"מ. לאחר מכן נכנס אלפסי למכונית והשאיר את בוחניק לדמם למוות כשהוא שרוע על הכביש.
לאחר ההרשעה אמרה ליליאן בוחניק: "הצדק יצא לאור וזה יום מוצלח לפרקליטות, אבל שום דבר לא יחזיר את הבן שלי. האדם השפל שרצח את בני בכורי נדב רצח פיזית אדם אחד, אך נפשית הוא הרג משפחה שלמה". ליליאן הביעה תקווה כי בית המשפט יגזור עונש כבד על אלפסי: "אני ממתינה לגזר הדין שיגרום למי שרצח את האור בחיי להינמק בבית האסורים".

ניסיון התנקשות שלישי באלפסי


מספר ימים לאחר הירי שוחרר בבר אלפסי מבית החולים. אלפסי, דמות מוכרת מאוד בענף הכדורגל המקומי, עובד כמוכר במזנון של אצטדיון הי"א מזה שנים רבות. אלפסי הוא גם דודו של אושרי אלפסי, שחקן עבר במ.ס אשדוד, ואוהד מושבע של עירוני אשדוד.
מאז הרצח שביצע בנו נעשו מספר ניסיונות להתנקש בחייו של אלפסי האב. הניסיון הראשון אירע באפריל 2020 כשבקבוק תבערה הושלך לעבר דלת ביתו ברחוב העצמאות. במשטרה עצרו חשודים במעשה אך לא ידוע עד כה אם הוגש נגדם כתב אישום. כחודש וחצי לאחר מכן נורו מספר יריות לעבר אלפסי כשהיה מתחת לביתו. אלפסי נפצע קשה ונזקק לניתוח חירום בבטנו.
במשטרה ציינו בזמנו כי כל כיווני החקירה נבדקים אך עד כה לא נעצרו חשודים. יצוין כי שמה של משפחת בוחניק לא נקשר באופן ישיר לאף אחד מהאירועים.

קראו גם:

משפחת בוחניק המורחבת והענפה מוכרת באשדוד. "משפחת בוחניק הם משפחה שלא היו מוותרים בשום דבר", אמר השבוע מכר של המשפחה.
בחודש אוקטובר הקרוב צפוי להתחיל שלב הטיעונים לעונש במשפטו של אלפסי. המדינה מתכוונת לדרוש את העונש המקסימלי הקבוע בחוק, שהוא עונש מאסר עולם. בני משפחת בוחניק, שהמתינו בקוצר רוח שייעשה צדק בעקבות רצח בנם, עלולים למצוא את עצמם נאבקים עכשיו במקביל על חפותו של האב אריה.