תושבת בת ים שבבעלותה דירת בת 3 חדרים בבניין במרכז העיר, שבימים אלו עובר הליך של תמ"א 38, הגישה תביעה נגד הקבלן המבצע. כל זאת, אחרי שורה של הפתעות וכשלים, לדבריה, שגרמו לה עוגמת נפש רבה ונזקים כלכליים גדולים.
1 צפייה בגלריה
המחשה בלבד
המחשה בלבד
המחשה בלבד
(צילום: רועי רובינשטיין)
על פי כתב התביעה שהגישה האישה לבית המשפט השלום בתל אביב, עקב העבודות היא נאלצה להפחית את דמי השכירות שגבתה עבור הנכס אשר שימש אותה לתשלום המשכנתא.
אך זמן קצר לאחר תחילת העבודות נאלץ השוכר לעזוב את הדירה כיוון שהקבלן הודיע לבעלת הנכס כי הוא זקוק לדירתה על מנת להתקדם בעבודות.
לטענת האישה, היא חששה מאיומי התביעה של הקבלן ופינתה את השוכר, כאשר לטענתה הקבלן הבטיח לה כי הוא ישלם לה דמי שכירות עבור הנכס, אומנם נמוכים יותר, אך כך לפחות לא תפסיד את כל ההכנסה.
לטענת האישה, חרף הבטחותיו של הקבלן לסיים את העובדות תוך חודש, עברה כבר שנה שלמה והוא לא השיב לה את דירתה ולא שילם לה את השכירות.
קראו עוד >>>
כשניסתה להכנס לדירה גילתה כי במסגרת העבודות פיר המעלית של הבניין יעבור בתוך ביתה, זאת בניגוד לתוכנית המקורית. עוד גילתה האישה כי הקבלן מלין בדירתה את פועליו שהכניסו לדירה ארונות בגדים, מוצרי חשמל ומיטות ולמעשה עברו לגור בדירה כאשר היא ממשיכה לשלם עבורם את חשבונות המים חשמל וארנונה.
בנוסף, גילתה האישה כי במסגרת העבודות נעשו ליקויים רבים ונגרמו נזקים חמורים לדירתה. האישה פנתה לקבלן במספר דרכים, אך לטענתה הוא סירב לפנות את הפועלים ולמסור לה בחזרה את דירתה. האישה סיפרה כי בשלב מסוים החליפה את המנעולים בידרה, אך עובדי הקבלן פשוט פרצו את הדלת וחזרו לגור בה.
לסיום תובעת האישה סך הכל כמיליון שקל מהקבלן, כאשר עבור השלמת העבודות בדירה היא דורשת מהקבלן כ-70 אלף שקל, עבור שיפוץ ותיקון הנזקים שנגרמו לדירה היא דורשת כ-80 אלף שקל, בגין ירידת ערך הנכס היא דורשת כ-410 אלף שקל, עבור התעשרות הקבלן על חשבון דירתה היא דורשת 266 אלף שקל.
בנוסף, בגין דמי השכירות עקב העיכוב במסירת הדירה היא דורשת 43 אלף שקל, עבור צריכת המים והחשמל היא דורשת כאלפיים שקל ועוד 50 אלף שקל בגין עוגמת הנפש שנגרמה לה. עוד מבקשת התובעת מבית המשפט להוציא צו עשה המורה לקבלן לתקן את כל הליקויים שלטענתה גרם לה ולשלם לה שכירות עבור הנכס עד לסיום העבודות בו.
לכל העדכונים - חדשות בת ים