לקראת פתיחת עונת הרחצה הרשמית, תושבי בת ים נקראים להיזהר מהצוקים שמעל החוף. הסיבה: סכנת קריסה של סלעים וחול לחופי הרחצה.
1 צפייה בגלריה
חוף הסלע בבת ים לאחר הרחבתו
חוף הסלע בבת ים לאחר הרחבתו
חוף הסלע בבת ים לאחר הרחבתו
(צילום: החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון)
עונת הרחצה אמנם נפתחה בסוף השבוע האחרון בשלושה חופים בבת ים, אך הפתיחה הרשמית של כלל חופי העיר צפויה רק בעוד כשלושה שבועות. לקראת הפתיחה הרשמית, החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון בע"מ, קוראת לציבור הרחב לנהוג בזהירות ובאחריות באזורים הסמוכים למצוק החופי.
קראו גם:
ברקע לאזהרה הזו נמצא מותו הטרגי, ביוני 2019, של הילד טימופיי אשורטה בן ה-9 מבת ים, שנהרג בנפילה מהמצוק בחוף סי פאלאס. על פי ההערכות, הצוק עליו עמד הילד נשבר, והוא צנח מגובה של כחמישה מטרים אל הסלעים שמתחת.
לאחר הטרגדיה עלו האשמות כי במקום לא הייתה גדר בטיחות או מעקה כנדרש וכי הצוק לא היה יציב, זמן קצר לאחר האירוע מיהרו בעיריית בת ים לגדר את השטח, בוצע תחקיר ונסיבות האירוע נבדקו, בהמשך חוזק הצוק, אך מתרחצים רבים ממשיכים לראות בו סכנה.
"אחרי האסון שנהרג כאן ילד זה נראה כמו מלכודת" מספר קירה ניס, תושב העיר שנוהג להתאמן בחוף ומוסיף: "אני אישית לא עולה על הצוקים בכלל ואין באמת סיבה לעלות על הצוק, אלא אם רוצים להצטלם או סתם ליהנות מהנוף, לכן נראה לי שפשוט עדיף להתרחק ממנו וחבל בכלל שיש גישה לשם".
גם מנכ"ל החברה להגנות מצוקי חוף הים התיכון, אילן לביא, קורא לציבור להיזהר: "במהלך החורף המבורך בגשמים והעוצמתי בסערות שהיה השנה, נרשמו עשרות אירועים של נפילת סלעים לאורך חופי המצוק, וקיים חשש שתופעה זו תימשך גם באביב עקב התנפחות הקרקע במי גשמים ושחיקת המצוקים מהרוחות והים".
לעדכונים - חדשות בת ים