בימים האחרונה סערו הרשתות החברתיות מתמונה של חייל שמסייע להניק גורי כלבים נטושים, כל זה בתוך שטח זירת הקרב של מלחמת חרבות ברזל. בראיון בלעדי ל"מיינט בת ים" מספר סער ברקוביץ' (31) מבת ים על מבצע ההצלה הפרטי והמרגש שלו, והתמונה שעשתה הרבה מאוד רעש בכל העולם.
4 צפייה בגלריה
סער ברקוביץ'
סער ברקוביץ'
סער ברקוביץ' וגורי הכלבים בתמונה שהסעירה את הרשתות
(צילום: פרטי)
ברקוביץ', במקור משיכון ותיקים בבת ים, גויס בצו 8 למלחמת 'חרבות ברזל' ברצועת עזה. הוא חייל מילואים במחלקת הסיור של גדוד 439. בין פגזים, כדורים ופעילות מבצעית, הוא לא תיאר לעצמו שבאמצע הקרבות הוא יציל גורי כלבים נטושים וירגש המוני בני אדם בארץ ומחוצה לה.
והכל התחיל בבית ספר שז"ר בבת ים. "הייתי ילד בעייתי, לא אהבתי ללמוד. כשהגעתי לחטיבה ואחרי זה לתיכון שז"ר, פגשתי במורה מדהימה בשם אורלי רהב, שהיא החזירה אותי לתלם. היא זו שליוותה אותי, ורק בזכותה יש לי בגרות והצלחתי בחיים", מספר ברקוביץ' ל"מיינט בת ים".
לאחר שסיים בהצלחה את התיכון הוא התגייס לשירות קרבי. כשהשתחרר עסק לא מעט בתחום הצלת בעלי חיים, וגם כיום הוא מתנדב בעמותת חוות קרן אור - מקלט לחיות פגועות. עם הזמן, סיים תואר ראשון בתקשורת במכללה למינהל, והיום עובד כמנהל הדיגיטל באחד ממשרדי יחסי הציבור החשובים בישראל.

4 צפייה בגלריה
סער ברקוביץ'
סער ברקוביץ'
סער ברקוביץ' וגורי הכלבים שהציל
(צילום: פרטי)

"יצאתי בדיוק עכשיו, ובפעם הראשונה, ל-12 שעות של 'אפטר' (חופשה, ש.ש.), ולכן אני יכול לשוחח. אני רץ מהר לבקר את המשפחה ולמקלחת טובה, ואז שוב חוזר לתופת", הוא מספר. בתוך אירועים מורכבים ומפרכים, סער מצא עצמו עוסק גם בעל כורחו בחילוץ כלבים וגורי כלבים, שברחו או ננטשו באזור הקרבות בעזה.

קראו גם:

תספר מה קרה שם
"בין פעילות מבצעית למעט מנוחה, שמענו פתאום באמצע שטח אש יללות קטנות, וראינו חבורה של גורים חמודים ומבוהלים", מספר סער, "הגורים היו כחושים ועייפים, וניכר כי כבר מספר ימים שהם ללא מים ומזון".

4 צפייה בגלריה
סער ברקוביץ'
סער ברקוביץ'
אחד מגורי הכלבים. "קטנים ומבוהלים"
(צילום: פרטי)

ברקוביץ' והצוות שלו ביקשו להוציא נסיעה לנתיבות, ושם דאגו כי ירכשו תחליף חלב לגורים הקטנים. עד אז, במשך שבוע שלם, סער הניק אותם בבקבוק תינוקות, עד שמצא לכל אחד מהם משפחת אומנה, והתמונה שלו "מניק" את הכלבים הפכה לוויראלית ברשתות החברתיות מהר מאוד.
"הנקת" את הכלבים?
"כן, בגלל שהם ממש גורים קטנים, הנקתי אותם עם בקבוק חמש פעמים ביום ושלוש פעמים בלילה. כן, לא ישנו הרבה בימים האלה, גם כך יש רעש תותחים ומטוסים מסביב וכל הזמן".

4 צפייה בגלריה
סער ברקוביץ'
סער ברקוביץ'
סער ברקוביץ' ואחד הגורים שהציל
(צילום: פרטי)

"הכלבלבים השתינו לי באוהל, עליי, אבל הכל באהבה ובחיוך, כי אלו הדברים התמימים והרכים בתוך כל המלחמה. בסופו של דבר, בעזרת אנשים טובים, ארגנתי להם טרמפ ספיישל לעמותה לטיפול בחיות והם אלו שמצאו להם בית חם", הוא מספר ומוסיף בחיוך: "זו הייתה הפוגה נעימה בתוך הקרבות ואני מקווה שהם יזכרו אותי לטובה, ויעשו הסברה ראויה למדינת ישראל ולצבא המוסרי בעולם".