הקטר של הרכבת הקלה נתקע באמצע הצטלבות בין רחובות ראשיים בבת ים והנהגים נותרו חסרי אונים: "מבינים שצריך לתרגל את נסיעת הרכבת הקלה, אבל לא במחיר של תאונות דרכים".
1 צפייה בגלריה
"מסוכן". הקטר שנתקע בצומת
"מסוכן". הקטר שנתקע בצומת
"מסוכן". הקטר שנתקע בצומת
(צילום פרטי)
קראו גם:
בימים אלה פועלת חברת נת"ע בעיר, לא רק במסגרת הקמת המסילה, אלא גם בנסיעות ניסיון שמטרתן לתרגל את תנועת קרונות הרכבת הקלה בתוך העיר. לרוב נמצאים בשטח אנשי פיקוח ושיטור, אך ככל שמתקדמות העבודות, נראה כי בנת"ע צוברים ביטחון ובכמה מקרים נצפתה הרכבת נוסעת ברחבי העיר ללא ליווי.
בשבוע שעבר, למשל, נצפה הקטר של הרכבת הקלה נוסע על קו קוממיות ונעצר בדיוק בצומת בו הרחוב מתחבר עם רחוב ניסנבאום. הקטר נעצר באמצע הצומת וכאשר הרמזור התחלף לירוק והנהגים מהכיוון השני ביקשו להמשיך בנסיעה, הדבר לא התאפשר כיוון שהצומת היה חסום והנהגים נאלצו לסטות מהנתיב כדי לעבור בו בשלום.
"הקטר נעצר באמצע הכביש. זה נראה כאילו הוא נתקע או משהו כזה", מספר הפעיל החברתי מאיר בכר, שנכח במקום. "זה היה ממש מסוכן. אני נוהג על משאית והקטר חסם לי את כל שדה הראייה. אם מישהו ניסה להשתלב מהכיוון השני או לחצות ברגל, לא הייתה כל דרך לראות אותו. בגלל שאנחנו עדיין לא רגילים לרכבת באמצע העיר, זה גם ממש מסוכן. כל הנהגים נבהלו, ממש הרגשת שאנשים לא יודעים לאן לנסוע".
עדי ראייה אחרים דיווחו כי במקום לא נכחו שוטרים או פקחים שליוו את הרכבת, וכי הקטר נשאר באמצע הצומת זמן רב.
"זה ממש מסוכן", אומר בכר. "בקלות יכול היה לקרות אסון. כל עוד הם לא הסדירו את הנסיעה הם חייבים להיזהר. כולם רוצים רכבת, אבל לא במחיר של אסון תחבורתי. שידאגו לליווי משטרתי מסודר ולא יסכנו את התושבים".
מנת"ע נמסר בתגובה: "נת"ע מפעילה במהלך נסיעות המבחן פקחים במדים ושאינם במדים וזאת עפ"י הנחיות משרד התחבורה. המפקחים ילוו את הרכבת רגלית עד לסיום הניסוי במערכת הרמזורים החדשה. הנהגים והולכי הרגל מתבקשים לציית להוראות הבטיחות כפי שפורסמו על ידי נת"ע למען בטיחותם".