מנתונים חריגים כאלה אסור להתעלם: ביממה אחת נפתחו 11 תיקים שונים של אלימות במשפחה בתחנת משטרה בת ים. בכולם מדובר היה באלימות של גבר כלפי בת זוגו או בת זוגו לשעבר. באחד המקרים הבעל אף שהה בעבר תחת פיקוח של אזיק אלקטרוני שהוסר.
3 צפייה בגלריה
"הסיכון להישנות עבירות הוא גבוה"
"הסיכון להישנות עבירות הוא גבוה"
11 מקרים אלימות ביממה אחת
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
מבין 11 התיקים שנפתחו, שלושה מקרים היו חמורים ביותר. הראשון הוא סיפורה של אישה שהגיעה מוכה וחבולה לתחנת המשטרה בבת ים, וטענה כי בעלה תקף אותה. בבדיקה התברר שהתקיפה התרחשה לפני שבועיים, אך רק כעת הצליחה האישה האומללה לקום מהמיטה על מנת להגיע לתחנה ולהגיש תלונה, כאשר כל גופה מכוסה בסימנים כחולים.
"28 שנים היא חיה איתו", נכתב בפרוטוקול בית המשפט השלום בתל אביב על המקרה החמור הזה והודגש: "היא פוחדת ממנו, והוא בעבר כמעט זרק אותה מהחלון". על פי הטענות, האיש מקלל אותה בקביעות, מאיים ואף נוקט באלימות מינית. בית המשפט הורה להשאיר את הבעל במעצר למשך חמישה ימים.
במקרה חמור שני, עצרה המשטרה בעל, תושב בת ים, אשר תקף את בת זוגו באמצעות מערוך וגרם לה לדימום בראש. במקרה זה לקח למשטרה זמן לאתר את החשוד בתקיפה, אשר ברח מהשוטרים והתפתח מרדף. בסופו של דבר, הוא נעצר והובא לבית המשפט.

3 צפייה בגלריה
אלימות בלתי נתפסת
אלימות בלתי נתפסת
חיה בפחד
(צילום המחשה: shutterstock)

מפרוטוקול הדיון בהארכת מעצרו התברר כי ישנם תיעודים היסטוריים בהם האישה התלוננה בעבר נגד בן זוגה, והוא אף שהה באיזוק אלקטרוני בביתם המשותף. עם זאת, סנגורו של החשוד טען כי האלימות היא בכלל של השוטרים כנגד המעצר של הבעל, וכי הסימנים על גופה של האישה הם "עדינים מאוד" ורק על הידיים, ולכן קשה להוכיח שזה נוצר ממקרה אלימות של בן הזוג.
השופט לא השתכנע, ולאור העובדה שלבעל יש תיקי עבר בגין אלימות בתוך המשפחה, הוא האריך את מעצרו בחמישה ימים, וזאת כדי שהמשטרה תאסוף עוד ראיות.
מקרה שלישי וחמור במיוחד, מתוך רשימת מקרי האלימות הקשים שלגביהם נפתחו תיקי חקירה בבת ים, עולה סיפור מטריד מאוד של גבר שעל פי החשד איים על גרושתו ואף ניסה לדרוס אותה. המקרה התגלה כאשר האישה התקשרה למוקד 100. כאשר הגיעו הבלשים היא התגלתה חבולה כולה וסיפרה שבעלה לשעבר ניסה לדרוס אותה ואז הפקיר אותה לדמם למוות. המשטרה בדקה את הזירה והגיעה למסקנה שאכן היה כאן ניסיון דריסה.

3 צפייה בגלריה
חשד לניסיון דריסה
חשד לניסיון דריסה
חשד לניסיון דריסה
(צילום המחשה: Shutterstock)

עם זאת, בבית המשפט השלום בתל אביב, טען סנגורו של החשוד כי הלקוח שלו לא התנגד למעצר, וכי האישה קיללה אותו, משכה בחולצתו ואז שניהם נפלו. לטענתו, אין מצלמות באיזור אשר יוכיחו כי היה כאן ניסיון דריסה.

קראו גם:

שופט בית המשפט השלום בתל אביב, שנחשף גם לדו"ח סודי, שלא פורסם לציבור, הורה לעצור מיד את החשוד למשך חמישה ימים בגין חשד לביצוע עבירות סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, תקיפה הגורמת לחבלה של ממש לבת הזוג ואיומים. המשטרה התבקשה בפרק הזמן הזה להביא הוכחות נוספות למעשה האלימות.