פתרון מסוכן למצוקת החניה של משאיות ואוטובוסים: בעלי רכבים אלה החלו לאחרונה להחנות את רכביהם במהלך סופי השבוע במחלפים שבין חולון לבת ים: "זו קטסטרופה, נהג לא ייצא חי מהתנגשות כזאת".
2 צפייה בגלריה
"קטסטרופה". משאיות חונות בשולי מחלף יוספטל
"קטסטרופה". משאיות חונות בשולי מחלף יוספטל
"קטסטרופה". משאיות חונות בשולי מחלף יוספטל
(צילום: פרטי)
מצוקת החניה בחולון ובבת ים גורמת לא פעם לבעלים של רכבי עבודה למצוא פתרונות יצירתיים, כמו למשל להחנות מחוץ לעיר או בשטחים נטושים.

"סכנה מטורפת"


נראה כי הפתרון הנוכחי מטריד ומסוכן במיוחד, היות ונהגים רבים גילו להפתעתם כי לאחרונה בעלי משאיות ואוטובוסים מחנים במהלך סופ"ש את רכביהם ביציאה למחלפים שעמוסים במהלך השבוע, אך בסופי השבוע התנועה בהם דלילה יחסית.
כך לדוגמה נצפו משאיות ואוטובוסים רבים חונים על מחלף יוספטל ביציאה לכיוון צפון, ולעתים גם ביציאה לכיוון מחלף דב הוז. מדובר בכבישים מהירים, ועל כן חסימת שדה הראייה שיוצרים כלי הרכב הגדולים החונים, מסכנת את הנהגים שלרוב מופתעים מהרכבים שחונים במקום אסור.

2 צפייה בגלריה
צומת יוספטל
צומת יוספטל
צומת יוספטל. עמוס, מסוכן ומשאיות חונות בשוליים?
(צילום: יריב כץ)

"פעם ראשונה שראיתי את זה חשבתי שהם עומדים בפקק", מספר השבוע נהג תושב חולון. "לא האמנתי שבעל רכב מעז לחנות ככה. ביום ראשון הם כבר לא היו שם, אך בשבוע שלאחר מכן הם חזרו. הנהגים כנראה רואים במחלף סוג של איזור נטוש בסופי שבוע, למרות שלכולם ברור שנוסעים שם המון ונהגים מגיעים ממש מהר. מותר לנהוג שם במהירות של 90 קמ"ש, וזו סכנה מטורפת. רכב שנוסע במהירות של 90 קמ"ש ומתנגש במשאית או באוטובוס שחונים, זו קטסטרופה. נהג לא ייצא חי מתאונה כזאת. אני לא מבין איך בכלל מאפשרים להם להמשיך להתנהל ככה. אני בטוח שאם יום אחד ידביקו לכולם דוחות, הם יפסיקו עם השטות הזאת".

קראו גם:

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מבצעת כל העת פעילות אכיפה נגד עבירות תנועה מסכנות חיים וכן עבירות הפוגעות ברווחת משתמשי הדרך. בהמשך לפנייתכם, הנושא ייבדק ותבוצע אכיפה נגד מפירי החוק במקום".