11:15 - אחרי שאזעקות הפתיעו הבוקר (שבת) גם את תושבי בת ים, ראש העירייה צביקה ברוט, קיים הערכת מצב עם גורמי הביטחון והנהלת העיר. כל אתרי הבניה בעיר נסגרו עד הודעה חדשה, וראש העירייה הורה למנוע כניסת פועלים לעיר.
3 צפייה בגלריה
בעירייה ביקשו מהתושבים להישמע להנחיות
בעירייה ביקשו מהתושבים להישמע להנחיות
בעירייה ביקשו מהתושבים להישמע להנחיות
(צילום: EPA)
מבחינת היערכות ביטחונית מודיע ברוט: "אנו ערוכים בפריסה מלאה בעיר עם כוחות מתוגברים של משטרה ומג״ב ברחבי עיר כולל בכניסות אליה. בנוסף הוצבה פריסה מלאה גם בקו החוף, ואנו מוגנים על ידי חיל הים והשיטור הימי בכל הקשור לאפשרות של חדירה מהים".
ראש העירייה מדגיש: "אנא, המנעו מהפצת תמונות או שמועות בלתי אחריות. נכון לעכשיו אין שום אירועים חריגים בעיר".
הנחיות התגוננות: אסורה התקהלות המונית. עם סיום תפילות החג ביקשנו מהמתפללים לחזור לבתיהם, וכל אירועי ההקפות השניות של היום בערב מבוטלות.
"כבר בשעות הבוקר סגרתי את חופי הים, וההגעה למקום אסורה", מוסיף ברוט ופונה לתושבים: "למרות שאין כעת אירועים חריגים בעיר, אני מבקש מכם להישאר בבתיכם ככל שניתן, ולהקפיד על ההנחיות. המקלטים העירוניים פתוחים, ובכל בעיה ניתן לפנות למוקד העירוני 107.
לימודים: בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף קבע כי מחר (8.10) לא יתקיימו לימודים או כל פעילויות חינוכיות אחרות.
התקהלויות ושירותים - ניתן לקיים בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 50 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור.
מקומות עבודה - ניתן לקיים פעילות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.

3 צפייה בגלריה
המתקפה של חמאס, הבוקר
המתקפה של חמאס, הבוקר
המתקפה של חמאס, הבוקר
(צילום: EPA)

סיוע פסיכולוגי: פתחנו מוקד סיוע של השירות הפסיכולוגי למי שזקוק להתייעצות עבורו או עבור ילדיו. אנשי המקצועי זמינים במספר הטלפון 03-5556433, או דרך המוקד העירוני 107.
ברוט: "אנו עוברים יום קשה מאד ברמה הלאומית, בעיצומם של השבת והחג. מספר הנפגעים גדול, ואנו שולחים חיבוק לתושבי הדרום ומתפללים לשלומם של כוחות הביטחון. מה שלא יהיה, אנו נדע להתמודד עם כל תרחיש בעיר ברמה הגבוהה ביותר ואנחנו נעבור את זה ביחד - ללא בהלה, באורח רוח, ובמקצועיות. בצהריים נקיים הערכת מצב נוספת".
ירי מאסיבי מעזה החל בשבת בבוקר. בסביבות השעה 6 בבוקר החלו עשרות מטחי ירי של רקטות מעזה לכיוון ערים בישראל, ובהם באזורי השפלה והמרכז. בניין בראשון לציון ספג פגיעה ישירה, ורסיסים פגעו בכלי רכב רבים ברחוב במרכז העיר.

3 צפייה בגלריה
רקטות בקריות
רקטות בקריות
ירי רקטות
(צילום ארכיון: מיכל ראובן )
אלפי תושבים התעוררו הבוקר (שבת) לקולות של אזעקה ונאלצו להיכנס לממ"דים ולמרחבים מוגנים. לא היתה כל התרעה מוקדמת לגבי אפשרות של ירי - ודאי שלא בעוצמות ובעיתוי שבהם נעשה.
צוותי מד"א שנמצאים בכוננות שיא ממשיכים לצאת ולסרוק בזירות אירועי נפילות וירי חי ולטפל בנפגעי חרדה ונפגעים קל כתוצאה מנפילות בדרך למרחב המוגן.
במד"א פונים לציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף ובזמן אזעקה להגיע בזהירות ובבטחה למרחב המוגן ולהמתין 10 דקות על פי הנחיות פיקוד העורף. הנחיות אלו מצילות חיים.
הידיעה מתעדכנת.