בעולם התחתון של אזור השפלה ישנם שמות שמוכרים לכל העבריינים. קחו לדוגמא את אלירן כהן מרחובות ולידור לוי מחולון: במסגרת קשרי ה"עבודה" שלהם, השניים גם נמצאים לא מעט באילת, ולאחרונה הם עלולים להסתבך יותר בגלל היקף סכומי הכספים שנתפסו אצלם, ולאו דווקא בגלל החשד לקטטה שהיו מעורבים בה.

3 צפייה בגלריה
המחאות על סך מיליונים
המחאות על סך מיליונים
המחאות על סך מיליונים
(צילום המחשה: Shutterstock)

בלילה שבין שני לשלישי שעבר, בשעה 3 בלילה, קיבלה משטרת אילת הודעה על קטטה בלובי במלון. הצעיר שהוכה טען בפני השוטרים שהגיעו כי הותקף על ידי ארבעה, שניים מהם כהן בן ה-30 ולוי בן ה-25, שאותרו בחדרם. השוטרים ביצעו חיפוש אחרי סכין שנשלפה בקטטה, כך סיפר אחד העדים שהיה במקום האירוע. סכין לא היה בחדר, אבל היה בו שלל מחשיד אחר שגילו השוטרים, במיוחד לאחר שהבינו את זהותם של שני החשודים שמולם.
"מלבד החשד לתקיפה, אנחנו חושדים בשניים גם בביצוע עבירה של הלבנת הון, או חשד להשמטת הכנסה במזיד, זאת לאחר שמצאנו סכומי כסף של 300 יורו, 500 דולר, 5,300 שקלים, וארבעה צ'קים פתוחים על סך חצי מיליון שקל כל אחד", סיפרו במשטרה.
אבל לאחר 3 ימים שהשניים בילו במעצר, החקירה במשטרת אילת נפסקה, אולי על רקע עומס המשימות שהיו בעיר בימי השבוע האחרון של החופש הגדול. השניים שוחררו בתנאים של איסור כניסה לעיר אילת בשלושת החודשים הקרובים, ואיסור יצירת קשר למשך חצי שנה עם הבחור המותקף, שהחבלה היחידה שתועדה על גופו היתה, אגב, פנס בעין.

רקע פלילי עשיר


מאיפה הם מוכרים? אלירן כהן נשפט יחד עם העבריין צח ברקוביץ מנס ציונה, בתיק של אחזקת נשק מסוג אם-16. שניהם מזוהים עם עברייני משפחת אופיר ועמוס לביא מרחובות. הם נתפסו לפני שלוש שנים במחסום משטרתי בכביש 6 בדרך חזרה מהפזורה הבדואית במדבר שליד ערד, כשהם חוזרים עם נשק שהביאו משם. המשטרה "ישבה" עליהם, וחיכתה להם עם מחסום בלי דרך מילוט.

3 צפייה בגלריה
האחים עמוס ואופיר לביא
האחים עמוס ואופיר לביא
מזוהים איתם. האחים עמוס ואופיר לביא
(צילומים: מוטי קמחי)

מערכת המשפט סגרה את זה אז בהסכמה לקבל את מה שהפרקליטות הסכימה לדרוש עליהם. ברקוביץ קיבל עונש של שלושה חודשים פחות חמישה ימים וקנס של 1,500 שקל, וכהן קיבל שנתיים פחות חודשיים, וקנס של 4,000 שקל.

קראו גם:

ואילו לוי זכור מאירוע שקיבל סיקור נרחב לפני שנתיים במאי 2021. זאת לאחר שהוא נעצר יחד עם אביו ואחיו הקטן בקטטה בחולון, בה ביצעו לינץ' של דקירות ומכות בסכין ואלות, באדם שחשדו בו שהתעסק עם הקטנוע שלהם בכניסה לבניין בית המשפחה, ואולי אף ניסה לגנוב להם אותו.
את התיק הזה גמר לוי, שהיה לפני 3 שנים בן 22 בלבד, במאסר של 11 חודשים. אביו קיבל מאסר של 4 חודשים והאח הקטן שימי נדון לשלושה חודשי מאסר. וזה לא היה האירוע היחיד: חודשיים קודם ללינץ' "המשפחתי", דווח על קטטה קולנית מלווה בירי בשכונת 'קרית משה' ברחובות, שהיא גם שכונת מגוריהם והמפקדה הראשית של עברייני משפחת האחים לביא.
המשטרה עצרה זמן קצר לאחר מכן את לוי החולוני בחשד לביצוע הירי, אך לאחר מספר שעות הוא שוחרר למעצר בית של חמישה ימים, שלאחריהם כבר לא שמע ממשטרת רחובות שמצידה לא פיצחה גם את התיק הזה עד היום. זאת למרות שזירת הירי באותו הערב אותרה, והיה גם רכב סקודה שהיה חשוד כשייך לאחד הצדדים.
בשלב הזה נראה כי גם מתיק התקיפה הזה באילת לא יצא כלום, אבל אם כבר יכול להיגרם לכהן ולוי נזק, זאת העובדה שרשות המיסים, שלידיעתה הובאו הדברים, תרצה לשמוע מכהן ולוי מאיפה ולמה הם מחזיקים עליהם את הכספים והצ'קים הפתוחים הנדיבים מאוד שמצאו ברשותם.