לזמר תמיר גל נמאס שמדביקים לו תוויות. אחרי שסרטון שלו מצמיד כפית לאפו הצית חרושת שמועות על שימוש בסמים, הוא מציע הצצה אמיתית לחייו: "כשהרידינג והזאפה הם 'סולד אאוט' אף אחד לא מזכיר אותי, אבל סרטון אחד וכולם נזכרים. הוכחתי את הטענה שלי ‑ אנשים מחפשים רק רע, אבל החלום שלי זה להתמקד בטוב".
2 צפייה בגלריה
תמיר גל. "ישראלי בלב ואוהב את המדינה שלנו"
תמיר גל. "ישראלי בלב ואוהב את המדינה שלנו"
תמיר גל. "ישראלי בלב ואוהב את המדינה שלנו"
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:

100 גרם קוקאין

בשבוע האחרון הופץ ברשתות החברתיות סרטון של הזמר החולוני בן ה־53, שבו הוא נראה מצמיד כפית לאפו, מה שעורר שמועות ישנות. כזכור, לפני כשנה וחצי הוא נתפס עם הנהג שלו כשברכב 100 גרם קוקאין, אך למרות הכל גל מסרב שיצמידו לו תווית של משתמש בסמים.
"המשטרה סגרה את התיק. באותו יום שחררו אותי בלי כלום. למה את זה אף אחד לא מפרסם? אין לי מושג מה היה ברכב ואין לי שום קשר לזה, אבל אנשים מחפשים רק את הרע, וזאת גם הסיבה לסרטון שכולם ראו השבוע. אני כל הזמן עובד, עושה מוזיקה 24/7, אבל כשאני יושב באירוע בא מישהו ואומר לי: 'לאן נעלמת?'. רק לפני חודש מילאתי את הרידינג ואת זאפה ירושלים. החודש הוצאתי שלושה סינגלים. במאי אני מופיע פעמיים בזאפה חיפה. לאן בדיוק נעלמתי? באותו רגע אמרתי לו: 'רק כשקורה משהו רע ואפשר ללכלך עליי, אז כולם נזכרים בי'. הרמתי כפית ריקה ואמרתי לו: 'צלם צלם', וכך היה. הרי אם רציתי להשתמש לא יכולתי לעשות את זה בבית שלי? בחדר צדדי? אני לא טיפש. ברגע שיצא הסרטון כולם השתגעו. למה לא נזכרתם בי כשכבשתי מופעים בכל העולם? כי מחפשים רק את הרע. מילא היו אומרים שנפלתי ואני לא עובד, לא מפרנס, לא חי, אבל אתם רואים שאני בן אדם בריא ופעיל, איש משפחה מיושב, אז למה להעליל עלילות שווא?".
אתה מתחרט שעשית את זה?
"לא יודע, היה לי קשה לא לענות לו. אבל זו היתה שטות ואני מתחרט שזה פגע ברעייתי אורית וילדיי. רציתי להוכיח לו נקודה והצלחתי, אבל בסופו של יום מי שהכי חשוב לי בעולם זו המשפחה שלי, הם הבסיס של החיים שלי. אורית היא הלב של הבית ואם היא מאמינה לי זה הכי חשוב לי בעולם. היא והילדים שלי זה הטעם של החיים שלי".
את הטענה הזאת הוכיח גל רק לא מזמן, כשבנו הבכור, בן, יצא מהארון, וגל, למרות התדמית של המאצ'ו הקשוח, אימץ אותו לליבו בלי להסס.
"הוא היה בן 20. ביום של הבת מצווה של אחותו הוא בא וסיפר לי שהוא יוצא מהארון. ברור שזה היה שוק, כי לרגע לא ציפיתי לזה. אבל באותו רגע חיבקתי אותו ואמרתי לו שהערב הוא בא עם בן הזוג שלו לאירוע. זה הבן שלי, אין בכלל שאלה. מצחיק אותי שאנשים בכלל חושבים שאנהג אחרת. אני אוהב אותו בכל מצב".

חלום על ריאליטי

את סיפור החיים הדרמטי של גל כולם מכירים. הוא נולד לאב דרוזי ואם יהודייה, גדל במשפחות אומנה בבית שמש, ואיבד את אחותו סיגל, שנרצחה בנסיבות מסתוריות.
אך למרות זאת הוא מרגיש שאתם לא באמת מכירים אותו. במשך שנים המיינסטרים מתעלם ממנו, אבל הקהל הוותיק מחבק ודואג לרוקן את קופות הכרטיסים בכל פעם שהוא מופיע.
לצד זה הוא יקיר המגזר הערבי ומופיע בכל העולם, אבל הוא חולם דווקא על המסך הקטן.
2 צפייה בגלריה
עם אשתו אורית ובנותיו הקטנות. "הם הבסיס לחיים שלי"
עם אשתו אורית ובנותיו הקטנות. "הם הבסיס לחיים שלי"
עם אשתו אורית ובנותיו הקטנות. "הם הבסיס לחיים שלי"
(צילום פרטי)
"כבר פעמיים עמדתי להופיע בריאליטי גדול, באח הגדול ובגולסטאר, ופעמיים זה התבטל. בכל עונה של האח הגדול השירים שלי מככבים. זהבה בן שניצחה שרה שירים שלי, עומר אדם תמיד עושה לי חידושים. אני לא יודע למה עדיין לא הסתדר להכניס אותי לריאליטי, אולי מישהו חושש להתעמת איתי, אבל אני יכול לומר בלב שלם שרק שם תהיה לי הזדמנות להראות את תמיר גל האמיתי, רק שם עם ישראל יראה מי אני באמת בלי כל מיני סטיגמות ושמועות. את המיליון שקלים אני תורם לצדקה, למי שצריך את הכסף. אני לא רוצה את זה בשביל פרס כספי אלא בשביל הזדמנות להראות מי אני באמת".

בחזרה אל העבר

גל הופיע בחמישה סרטים, המוכר שבהם הוא "שלום לך סיגל" שמספר על הרצח של אחותו, אירוע שמלווה אותו עד היום. "גם הוריי נפטרו וזה תמיד קשה. אני יושב בשולחן החג והם חסרים לי, אני חי עם הכאב הזה, אבל באירועים חשובים זה צף".
בימים אלה הוא עובד עם היוצר והשחקן צוריאל מלמד על סדרה חדשה שעוסקת בעולם הפשע, בשם "מסתבך", וקשה שלא לתהות מדוע שוב בחר להתמקד בתחום.
אתה מבקש שיפסיקו לחבר אותך לעולם הפשע, אבל עושה את זה בעצמך.
"קודם כל ראיתי דברים קשים בחיים שלי, גדלתי במשפחות אומנה, הסתובבתי במקומות קשים ויש לי את החוויות שלי. אבל אלה לא החיים שלי, סדרת פשע זה מה שהקהל מחפש היום, נמאס להם מ'לגעת באושר' וכל מיני שובי דובי. הם רוצים לראות את המציאות. כשכל יום יש בחדשות פשיעה וחיסולים, הצופים רוצים לראות מה באמת קורה בעיניים שלהם. זו סדרה ברמה מאוד גבוהה, מופיעים בה סמי הורי, נירו לוי וכמובן ירון אילן היקר שתמיד מפרגן לי. אנחנו עובדים עם ההפקה הכי טובה ואני מאמין שזה יכבוש בגדול. חוץ מזה אני מתנדב הרבה עם נוער בסיכון ואני באמת חושב שמגיע לכולם לראות את עצמם על המסך, לא רק את הדברים הוורודים והיפים. זו סדרה כמו הסרטים של פעם, אבל באיכות מדהימה".
"זה נורא מה שקורה היום. החלום שלי הוא להגן על הבנות הקטנות שלי מכל מה שקורה בחוץ. כילד התמודדתי עם קשיים שלשמחתי לעולם לא יהיו מנת חלקן"
אתה מתגעגע לתקופה של פעם?
"בטח. לפני שהיה אינטרנט ורשתות חברתיות, שכולם שופכים שם רעל. אנשים שאני יודע שמשתמשים בסמים כותבים לי בטוקבקים דברים איומים. ממתי כל אחד הפך לשופט ותליין? זה נורא מה שקורה היום. החלום שלי הוא להגן על הבנות הקטנות שלי מכל מה שקורה בחוץ, שהן לעולם לא יידעו כמה כיעור יש בבני האדם. כילד התמודדתי עם קשיים שלשמחתי לעולם לא יהיו מנת חלקן. כשכל מי שסביבי נפל לסמים ופשע אני נלחמתי. כשאמרתי שאני חולם להיות זמר לעגו לי. האנשים הכי קרובים אליי חשבו שאני חי באשליות ולימים הוכחתי שכולם טועים. הזמרים הכי גדולים במדינה התחילו על הבמה שלי, זה כאורח בהופעה וזה כקולות רקע. לכולם נתתי במה ובאהבה, ואני נהנה לראות אותם פורחים ומצליחים, אבל חבל לי שאנשים לא זוכרים לתת לי את אותו מקום. נזכרים בי רק כשצץ סרטון או סיפור רע. אני אמן בנשמה, כל היום והלילה מוקדשים לעשייה של מוזיקה, אני שולט בהכל, בעריכות, הקלטות, נגנים, הכל חשוב לי. המוזיקה זה מי שאני ואני חלק בלתי נפרד מהמוזיקה הישראלית".
דווקא לקראת יום העצמאות, גל, כאמור בן לאב דרוזי, מרגיש מחובר לישראליות יותר מתמיד.
"בעולם הערבי מאוד מכבדים אותי, נותנים שם כבוד גדול, גם כשיש בארץ מתיחות הם מקבלים אותי באהבה ביישובים ערביים וגם בטורקיה. אבל למרות זאת אני אוהב את ישראל, אני ישראלי בלב ואוהב את המדינה שלנו. הלוואי שיהיה כאן יותר טוב, זה החלום שלי עבור כולנו. עבור עצמי אני מבקש רק להמשיך להיות בריא כדי לשמור על משפחתי".