הגנבים בבת ים מעדיפים את המכוניות על פני הדירות. כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהתפרסמו בימים האחרונים וחושפים זינוק חד בסוגי העבירות שקשורות בכלי רכב, ולעומת זאת ירידה במספר הפריצות לדירות.
על פי הנתונים, 204 כלי רכב נגנבו בבת ים במחצית הראשונה של שנת 2022, יותר מפי שתיים מהתקופה המקבילה בשנת 2021.
2 צפייה בגלריה
המספרים מאחורי גל גניבות הרכב בבת ים
המספרים מאחורי גל גניבות הרכב בבת ים
המספרים מאחורי גל גניבות הרכב בבת ים
(מתוך נתוני משטרת ישראל)
עוד עולה מנתונים עלייה במספר הגניבות מתוך כלי רכב. 205 במחצית הראשונה של השנה, לעומת 164 בתקופה המקבילה אשתקד.
התפנית המעניינת חלה, כאמור, במספר תיקי החקירה שנפתחו בעקבות פריצות לדירות. מספר הפריצות לדירות ירדה בחצי: 71 בחודשים ינואר-יוני 2022, לעומת 147 במחצית הראשונה של שנת 2021. יחד עם זאת, מספר הפריצות לבתי עסק הכפילו את עצמם.
2 צפייה בגלריה
פריצה לרכב. העבירה שהפכה לאחת המכות הגדולות באזור
פריצה לרכב. העבירה שהפכה לאחת המכות הגדולות באזור
אחת המכות הגדולות בעיר
(צילום אילוסטרציה: שאטר סטוק)

המשטרה: מגבירים את הפעילות המבצעית

חולון לא לבד. במשטרה מספרים למיינט בת ים כי בתקופה האחרונה מורגשת עלייה בכמות גניבות כלי הרכב ועבירות הרכוש בערים השונות באיזור ת"א, בת ים וחולון, כחלק ממגמה כלל ארצית של עלייה בעבירות אלו.
"מחוז ת"א ומרחב יפתח בתוכו שם לו ליעד בעדיפות גבוהה בפעילות המבצעית המתוכננת השנה את המלחמה העיקשת בעבריינות הרכוש בדגש לגניבות רכבים, התפרצויות לרכבים ועבירות רכוש אחרות, במטרה למצות את הדין עם אותם עבריינים", מספרים במשטרה ומוסיפים כי לצד העלייה במקרי הגניבות, גם עלתה הפעילות המבצעית, תפיסת רכבים גנובים והגשת כתבי אישום. "לדוגמה, נציין כי מתחילת השנה נעצרו בתחנות חולון ובת ים ביחד 42 גנבי רכב והוגשו 35 כתבי אישום. מדובר בעליה משמעותית מהשנה הקודמת".
"משטרת ישראל תמשיך במאבקה הנחוש והבלתי מתפשר נגד כנופיות גנבי הרכב והפורצים לדירות המנסות לפגוע בביטחונו ורכושו של הציבור".
כל העדכונים - חדשות בת ים