שלומי לחיאני, ראש עיריית בת ים לשעבר ומי שהורשע בעבירות של הפרת אמונים, נשלח הבוקר (ב') לשמונה חודשי מאסר בפועל. לחיאני, אשר עתיד להתחיל לרצות את עונשו ב-1 ביוני, אמר ל-mynet בבית המשפט: "זה לא נגמר וזה לא סוף פסוק. אנחנו הולכים לערעור בבית המשפט העליון. חשבתי שזה ייגמר היום, אבל זה עדיין לא נגמר - יש עוד תחנות בדרך".
קלון לשלומי לחיאני - בת ים הולכת לבחירות
בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור המדינה ושלח את ראש עיריית בת ים לשעבר, שלומי לחיאני, שהורשע בעבירות של הפרת אמונים, לשמונה חודשי מאסר בפועל.
כזכור, במשפטו בשנה שעברה, בה הפרקליטות דרשה שנת מאסר וקלון, השופט בני שגיא קבע כי יש קלון במעשיו של לחיאני, קנס אותו ב-250 אלף שקלים ושלח אותו לרצות שישה חודשי עבודות שירות. לאחר הערעור של הפרקליטות, שונתה החלטת בית המשפט ולחיאני נשלח לרצות שמונה חודשי מאסר בפועל.
במערכת הפוליטית הגיבו בתדהמה להחלטת בית המשפט. סגן ראש העירייה ויקטור טל אמר: "זה פסק דין עצוב ומעוות, לדעתי. במיוחד לאור הפסיקה של אתמול לגבי ראש עיריית נצרת. זה נראה שחיפשו את לחיאני ספציפית ועצוב מאוד שאדם ששינה את העיר שלנו והפך את העיר בת ים לאחת הערים היפות והמובילות בארץ, זה מה שהוא קיבל בסוף. לדעתי נגרם לו עוול גדול, ולי אישית, כמו לרבים מתושבי בת ים שהמשיכו להאמין ולתמוך בו ואפילו בחרו בבחירות האחרונות את ממשיך דרכו לראשות העיר, זה יום עצוב".
סגן ראש העירייה, אלי כהן, הגיב להחלטה: "אני מכבד את החלטת בית המשפט אבל כחבר אני חושב שהגזימו בחומרת העונש. לדעתי, בהיסטוריה של ראשי הערים אפשר לספור על יד אחת ראשי ערים שהיו כדוגמת לחיאני. לא היה ולא יהיה במהרה ראש עיר כמוהו, שעשה בעיר מהפכה ושינה אותה מקצה לקצה. כחבר אני חושב ששמו אותו כמטרה ועם כל הכבוד שאני רוכש למערכת המשפט החמירו הרבה יותר מדי איתו רק בגלל שקוראים לו לחיאני, והוא מצליחן ובישראל כנראה שאסור להיות מצליחן. זה יום עצוב לבת ים ולתושביה".
חבר המועצה, אורי בוסקילה, שנחשב עד לבחירות האחרונות למקורבו של לחיאני, אמר: "זה יום עצוב גם ברמה הציבורית וגם ברמה האישית כי שלומי היה ונשאר חבר טוב שלי. הוא בן אדם, הוא אבא לילדים וזה לא יום שמח לא לו ולא לבת ים. אני מחזק אותו, מתפלל בשבילו ומקווה שבערעור המצב ישתנה והוא לא יקבל מאסר".
מנגד אמרה חברת המועצה מטעם סיעת מרצ, קטי פיאסצקי: "זה יום עצוב לבת ים ולמשפחת לחיאני. עם זאת בית המשפט אמר פעם נוספת בקול ברור שאין מקום לשחיתות ציבורית וכי יש למגרה מן השורש. מרצ תמשיך במאבקה הבלתי מתפשר בשחיתות, גם ברמה המוניציפלית וגם ברמה הארצית".
לחיאני, בן 50, איש נדל"ן במקור, הקים ב-1997 את "בת ים בראש מורם", תנועה עצמאית שזכתה שנה לאחר מכן לחמישה מושבים במועצת העיר. בשנת 2000 הקים את עמותת "אוהבים", שעסקה ברווחת ילדים ובניהול בתי תמחוי בעיר, וב-2003 זכה בבחירות לראשות העיר. הוא כיהן בתפקיד עד השעייתו בשנה שעברה.
במקביל להצלחותיו בעירייה, לחיאני לא תמיד עלה לכותרות באופן חיובי. דו"חות מבקר המדינה ציינו את קידום אמו מתפקיד של סייעת גננת לתפקיד ניהולי באגף גני הילדים בעירייה בעת כהונתו ללא מכרז ותנאי השכלה וכן תשלום "דמי הצלחה" לרעייתו דורית על ניהול מטה הבחירות שלו. "הוצאה זו גבוהה באופן ניכר וחורגת מהמקובל", נכתב אז.
ב-2009 נעצר לחיאני בביתו בעקבות שורת חשדות לאי-סדרים כלכליים. החקירה הבשילה בסופו של דבר לכתב אישום מצומצם יחסית, ובו ארבעה סעיפי אישום: קבלת שוחד כפולה מבעלי עסקים, מרמה והפרת אמונים וניגוד עניינים. הסדר הטיעון שנחתם עמו כלל הודאה של לחיאני בהפרת אמונים בלבד - קבלת צ'קים כהלוואה מעובדי עירייה.
באוקטובר 2013, יומיים לפני הבחירות המקומיות, הדיח בג"ץ את לחיאני מתפקידו אך לא מנע ממנו להתמודד שוב - ולנצח. חודשים ספורים לאחר מכן הוא הושעה על ידי ועדה מיוחדת.