'צבא האמת' של שי חי מבית 'האח הגדול' פעיל מאוד בבת ים, בה מתגוררים שניים ממנהיגיו, גיא מזרחי וברונו בן ישעיהו. מזרחי, שיש מי שמגדיר אותו כרמטכ"ל הצבא, מבטיח שהצבא כאן כדי "לעשות טוב".
"לצבא האמת יש כרגע שבעה מנהיגים, ולבת ים יש שני נציגים", אומר מזרחי, בעל מספרה מבת ים. "התחלנו בכמה מאות תומכים, המשכנו ל־20 אלף והיום עמוד הפייסבוק נושק ל־40 אלף פעילים".
מדוע בחרתם בכינוי כל כך לוחמני לארגון? "'הארגון נולד בעקבות עמוד פייסבוק בשם 'צבא התומכים של שי חי'. בהמשך שינינו את השם ל'צבא האמת' כי המטרה היא ללכת בדרך האמת. צבא שצועד רק לשם מעשים טובים, ונלחם בעיקר בחרם חברתי בקרב בני נוער. אני הדובר מול התקשורת והייתי אחד היוזמים הראשונים. מאז התחלנו בפעילות ואנחנו עושים טוב לעולם".
כמו מה למשל? "אנחנו מקיימים פעילויות בבתי ספר, מגיעים לבתי חולים, לבתי נזקקים. המטרה שלנו היא לעשות 'יום מעשים טובים' פעם בחודש, ולא רק פעם בשנה כמו היום. שי חי קידם מבצע לתרומת מח עצם וכל יום יש דברים חדשים בעשייה למען החלשים והנזקקים". מזרחי מספר מה גרם לו להתחבר לשי חי. "מה שנעשה לו בבית האח הגדול היה חסר תקדים ולא יכולנו להישאר אדישים למעשים הללו", קובע מזרחי.
זו רק תוכנית טלוויזיה, לא הגזמתם? "נעשו לו דברים איומים ונוראים ששוברים את כל כללי הפורמט. מדובר באנשים שפוגעים בסביבה ולא יכולים לקבל את השונה. התנועה שלנו היא לא פוליטית, אנחנו נלחמים נגד סטיגמות ודעות קדומות, נגד חרם ובעד סיוע לנזקקים".
מנהיגי הצבא מסמנים את בת ים כבסיס אפשרי לתנועה. "זו עיר שרבים מהתושבים שלה מחבקים אותנו ומעריכים את הפעילות שלנו. מי יודע, אולי בבת ים יקום הבסיס של צבא האמת", מסכם מזרחי.