פרויקט 'תיק לכל תלמיד' יוצא לדרך בפעם השלישית. ירון לוי, יו"ר סיעת 'יש עתיד' בבת ים ויוזם הרעיון, מדווח שהפרויקט החל עם 400 תיקים, צמח אשתקד ל-30 אלף, והשנה צפוי להכפיל את עצמו. מעוניינים לתרום או לשמש רכזי פעולה?
"הכל התחיל במחשבה על ערבות הדדית", מספר לוי. לפני שלוש שנים, החל בהתנדבות לאסוף ילקוטי בית ספר משומשים ויצר שיתוף פעולה עם הקרן לידידות, שהעבירה את התיקים לנזקקים. "בשנה הראשונה הייתי לבד ואספתי כמעט 400 תיקים", הוא מספר.
בעקבות ההצלחה הפעיל את התוכנית גם אשתקד, והיא התרחבה למוקדי איסוף ונתינה בכל הארץ. "הגענו למספר שיא של 30 אלף תיקים, והשנה נגיע ליותר", הוא מצהיר. השנה נוצר שיתוף פעולה גם עם עמותת 'ידיד', וכדי למקסם את מספר התורמים והנתרמים, נפתח עמוד פייסבוק, בו אתם מוזמנים להציע עצמם כרכזי איסוף. "זה פרויקט שהתחיל בבת ים, וצמח במהירות מטורפת לעשרות נקודות בארץ, וחשוב לציין שלמרות כמות התיקים הגדולה שנאספה, אף תיק לא נזרק".
לוי מדגיש שלפרויקט היבט חברתי, קהילתי וסביבתי. "מחירי הילקוטים מאמירים כל שנה, ואין שום סיבה לשלם הרבה כסף כשאפשר כמו פעם להעביר תיקים טובים מילד אחד לאחר. אנחנו מנקים את התיקים ומעבירים הלאה. מיחזור בפעולה".
לוי מפתיע ומספר שגם בנו הצעיר יבחר השנה תיק מערימת התיקים שייתרמו, "זה הרעיון של שיתופיות וקהילתיות, זו לא רק תרומה לנזקקים אלא פרויקט חברתי".
במהלך יולי תעלה התוכנית הילוך, וכל המעוניינים לתרום תיק, לקבל תיק או להוביל פעילות באזור מגוריהם מוזמנים לפנות לדף הפייסבוק: תיק לכל תלמיד