המקרה התרחש אתמול (ב') כאשר תלמידת כיתה ח' הגיעה לבית הספר, ביום בו התקיימה הצגה לרגל סוף שנת הלימודים, עם כפכפי אצבע. "כל השבוע הלכה לבית הספר עם נעליים סגורות והייתה חוזרת עם דם בגרביים וכאבים איומים", מספרת אמה.
בביקור רופא אובחנו בכפות רגליה פצעים המחייבים אותה ללכת עם נעליים פתוחות. עם האישור הרפואי הגיעה אמש לבית הספר. "תקנות בית הספר אוסרות כפכפים, אבל בגלל מצבה הבריאותי והאישור הרפואי, האמנתי שתהיה התחשבות", ממשיכה האם.
בפועל, לטענת הילדה, כאשר הבחינה המורה בנעליה, היא נשלחה לרכזת השכבה ושם הודיעו לה שהיא לא יוצאת להצגה. "הילדה התקשרה אלי בוכה. ביקשתי לדבר עם הרכזת, וגם אני התחלתי לבכות כשהבנתי שאין עם מי לדבר. הופכים אותי ואת הבת שלי לעברייניות, ורומזים שכדאי שלא אעשה בלגן".
1 צפייה בגלריה
תמונה: pixabay
תמונה: pixabay
תמונה: pixabay
הילדה נשלחה לביתה, והאם הכועסת העלתה את סיפור המקרה לפייסבוק ועוררה סערה. "כמו כל הילדים גם ילדיי עוברים תקופות מבחינה לימודית חברתית ומשמעתית. יש תקופות טובות רצופות הצלחה, ויש תקופות יותר מורכבות שמצריכות טיפול יותר משמעותי. חייבת לציין שבכל מקרה שקרה לטוב ולרע סביב ילדיי, תמיד אני מקשיבה להוראות המורים, מגיעה לשיחות ומתקנת את התנהלות הדברים, אבל הפעם קרה דבר שאי אפשר לעבור עליו בשקט", כתבה האם, וסיפרה שלאחר העלאת הפוסט, ביקשו ממנה בבית הספר להורידו, ורמזו לאחים שלומדים בבית הספר.
האם סירבה להורידו ודורשת מבית הספר תשובות: "יש דברים שחייבים לצאת החוצה, ולא יתכן שבבית ספר יתייחסו כך לילדים". הבוקר לא הלכה הילדה לבית הספר ולא תקבל את תעודת הסיום.
מבית הספר רמות נמסר בתגובה: "בחוזר שנשלח להורים לקראת היציאה לפעילות הודגש שעל התלמידים להגיע בהתאם לנהלים ובהתאם לכללי בית הספר וזאת למען בטיחותם ולצורך שמירה על הנהלים הבית- ספריים.
התלמידה הגיעה לבית הספר ללא אישור רפואי ובכפכפי אצבע וזאת בניגוד להנחיות שנמסרו להורים ולתלמידים, לפיהם ניתן להגיע לטיול גם עם סנדלים.
בית הספר ימשיך לנקוט בכל אמצעי הבטיחות והנהלים הנדרשים למען טובתם של כלל התלמידים".