הרב אליהו בר שלום מתריע מפני סכנות הטמונות בחוף הנפרד בבת ים. הוא קורא למשפחות שלא להגיע יחד לחוף ולא להתפצל לשחייה משני צידי המחיצה, בשל סכנת טביעה וגם בשל סכנה לפריצוּת.
בפרסום שהוציא מסביר הרב ששטח החוף הנפרד הוא קצת פחות מ־150 מ"ר, דבר שעל פי חוק מחייב את המצילים להשגיח גם על מי ששוחה צמוד למחיצה מחוץ לחוף. הרב אומר שכאשר משפחות יוצאות יחד לים, הגברים שוחים בחוף עצמו, ואילו הנשים והילדים - בחלק הצמוד למחיצה מחוץ לחוף.
המצילים דורשים בצדק לפתוח או לפחות להנמיך את המחיצה, כדי שהם יוכלו לתת מענה ולהציל בעת הצורך גם את הרוחצות שמעבר למחיצה. מסיבה זו, לבקשת הרב יוסף בר שלום המנוח, הוגבהו בעבר סוכות המציל בחוף הנפרד לגובה של 3.5 מטר. לטענת המצילים מדובר בפתרון שאינו מספק והם נאלצים לפתוח את המחיצות.
1 צפייה בגלריה
החוף הנפרד | צילום: קובי קואנקס
החוף הנפרד | צילום: קובי קואנקס
החוף הנפרד | צילום: קובי קואנקס
"הפתרון היחיד הוא שבפועל לא יתרחצו אנשים בצדדים", קובע הרב השבוע ומבקש מהציבור שלא להיכנס לים ליד המחיצה. "בשנה שעברה הציבה העירייה גדרות ושלטים שמודיעים כי הרחצה אסורה, אולם אנשים 'חכמים' בזים לכל שילוט. עובדתית, המציל נאלץ להוציא באופן קבוע ילדים שכמעט טבעו מעבר למחיצה, והתוצאות ידועות: המחיצה נשארת פתוחה וחשופה".
לא רק סכנה פיזית מטרידה את הרב אלא גם איום רוחני, וחשש מפני הכרזת החוף כלא כשר על ידי האגודה לטוהר המחנה.
"משפחות ההולכות לחוף הנפרד ונשים מאחורי המחיצה פוגעות מאוד בכל הציבור ומורידות את רמת החוף הנפרד", טוען הרב בר שלום. "יש פריצות בתערובת נשים וגברים עם בגדים רטובים, בחנייה או ביציאה מהים, אף על פי שהרחצה לא הייתה במעורב, ודי למבין".
מהעירייה נמסר בתגובה: "בימים הקרובים יבוצע במקום סיור לבחינת הליקויים ההלכתיים ותיקונם".