עצומה אינטרנטית קוראת לראש עיריית בת ים: "יוסי בכר, אל תתקע את התחבורה הציבורית". לטענת מפיצי העצומה, ארגון '15 דקות' - ארגון צרכני תחבורה ציבורית', ראש העירייה לא מאפשר הוספת נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) בעיר, מחשש לפגיעה בבעלי כלי רכב פרטיים.
"בת ים החליטה לתקוע את התחבורה הציבורית ולפקוק את גוש דן", כך נפתחת עצומה אינטרנטית, הקוראת לגולשים להצטרף למאבק למען נת"צ נוספים בבת ים. "ראש העירייה מאיים לסגת מתוכנית 'מהיר לעיר', ולא לאפשר נת"צ כי הוא לא רוצה לפגוע ברכב הפרטי. הוא כנראה שוכח שהנתיבים הם הדרך היחידה לאפשר תחבורה ציבורית מהירה ויעילה ולגאול את גוש דן מהפקקים".
תוכנית 'מהיר לעיר' הוצגה לוועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת ביוני 2016. בוועדה טענה עמותת 'אדם טבע ודין' שמספר המשתמשים בתחבורה הציבורית צנח מ־64 אחוז בשנות ה־70 ל־27 אחוז היום. התוכנית נועדה לפתור ולייעל את התחבורה הציבורית באמצעות הוספה משמעותית של נתיבי אוטובוסים. הצלחת התוכנית תלויה בראשי הרשויות, שאמורים להוסיף בשטחם נתיבי אוטובוסים על חשבון נתיבים לכלי רכב פרטיים.
מנהלת פרויקט 'מהיר לעיר' בנתיבי איילון, עדי קין־קרני, ציינה בוועדה שמטרת התוכנית היא להוסיף עוד 217 ק"מ של נת"צ בתוך הערים ועוד 113 ק"מ מחוץ לערים. בוועדה צוין שבת ים הצטרפה לתוכנית כבר בשלב הראשוני שלה.
לפי ארגון '15 דקות', נראה שבת ים אינה מיישמת את התוכנית. "לצערנו, יוסי בכר שינה את דעתו ומפחד מפגיעה ברכב הפרטי. כעת הוא מעוניין לסגת מתוכנית 'מהיר לעיר' ולא להקצות נתיבים לתחבורה הציבורית, ובכך מתעלם מהעובדה שיותר מ־40 אחוז מתושבי בת ים נוסעים בתחבורה ציבורית לעבודה".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "העירייה לא מבקשת לבטל את הפרויקט אלא לדון בתכנון מחדש. במכתב שנשלח למשרד התחבורה נכתב כי עיריית בת ים מעוניינת בקידום העדפה לתחבורה ציבורית בעיר. עם התקדמות התכנון של הפרויקט הוצגו מספר פרמטרים מהותיים שכוללים: ביטול 285 חניות, נת"צ שמאלי אשר טרם הוכר כבטיחותי, ביטול פניות שמאלה רבות והפיכת רחוב מרכזי לחד סטרי. לאור זאת מבקשת עיריית בת ים לבחון מחדש את התכנון בעיר".